Rozwój branży e-commerce to dzisiaj nie jedynie sprzedaż detaliczna. Poza klientami indywidualnymi w ostatnim czasie coraz bardziej rozwija się sektor B2B, w którym widoczna jest coraz większa automatyzacja i rosnące wykorzystywanie nowych technologii.

Rozwój branży e-commerce to dzisiaj nie jedynie sprzedaż detaliczna. Poza klientami indywidualnymi w ostatnim czasie coraz bardziej rozwija się sektor B2B, w którym widoczna jest coraz większa automatyzacja i rosnące wykorzystywanie nowych technologii. 

Czym charakteryzuje się platforma B2B?

Chociaż w ostatnich latach coraz więcej słyszy się o platformach sprzedażowych B2B, wiele osób wciąż jeszcze nie zdaje sobie sprawy czym one właściwie są. Tymczasem B2B to skrót, pod którym kryje się rozwinięcie – business-to-business. Jest to nic innego, jak tylko narzędzie, które służy nam do wymiany handlowej pomiędzy firmami. Jest ono skierowane do klienta biznesowego i umożliwia hurtową sprzedaż. Zakładając platformę, mamy wpływ na dostosowanie dostępu do niej – może być otwarta dla wszystkich, lub dostępna jedynie dla określonych podmiotów. Gwarantuje to niezwykłą wygodę dla obydwu stron. 

Jakie są zastosowania platformy B2B?

Jak już zostało napisane, platforma B2B służy przede wszystkim do sprzedaży hurtowej. Pełni ona rolę sklepu internetowego B2B, który umożliwia automatyzację procesów sprzedaży. W jaki sposób się to odbywa? Dobrym przykładem jest zintegrowanie systemu magazynowego klienta, które przekłada się na przykład na automatyczne wysyłanie zamówień w sytuacji, kiedy konkretnego towaru zaczyna brakować. 

Oczywiście możemy wprowadzić różne parametry, które będą wpływały na sprzedaż hurtową. Dobrym przykładem jest limit cen, w którego zakresie system może składać automatyczne zamówienia. Pozwala to na zabezpieczenie się przed ewentualnym poniesieniem dodatkowych kosztów. 

Sprzedaż hurtowa za pomocą platformy sprzedażowej B2B wykorzystywana jest przez różne branże. W przypadku handlu detalicznego umożliwia ona szybkie i wygodne składanie zamówień przez kontrahentów i zamawianie pożądanych produktów w najprostszy możliwy sposób. Warto zauważyć, że umożliwia to ograniczenie pracy przedstawicieli handlowych, a tym samym poważną oszczędność środków. Ponadto platforma B2B działa przez dwadzieścia cztery godziny siedem dni w tygodniu. Pozwala więc na pozbycie się wszelkich ograniczeń czasowych w przyjmowaniu zamówień. 

Platforma sprzedażowa B2B – dostęp

Kwestia dostępu do platformy sprzedażowej B2B w formie sklepu internetowego przedstawia się następująco – możemy zdecydować się na to, aby była ona otwarta dla wszystkich, lub dostępna jedynie dla określonych podmiotów. Część przedsiębiorców woli, aby ich platforma B2B posiadała ograniczony dostęp. 

W jaki sposób w praktyce wyglądają ograniczenia dostępu? Może być ono pełne lub częściowe. Niektórzy sprzedający ograniczają dostęp do niektórych produktów dla klientów detalicznych. Weryfikacja może odbywać się już na poziomie rejestracji i odbywać się za pomocą wymogu podania danych takich jak NIP lub telefoniczne, lub mailowe potwierdzenie danych. Dzięki temu nie dopuszczamy do tego, aby klient detaliczny poznał marżę pośrednika. Ważny powodem, dla którego decydujemy się na ograniczenie dostępu do platformy sprzedażowej B2B jest bezpieczeństwo danych oraz zachowanie tajemnicy procesu technologicznego w przypadku firm produkcyjnych. 

Platforma sprzedażowa B2B – integracje

Aby sklep internetowy B2B działał sprawnie i efektywnie należy zadbać o odpowiednie zintegrowanie go systemami kontrahentów. Zarówno magazynowe – księgowe, jak i produkcyjne powinny być dobrze zgrane z naszym sklepem internetowym. Tylko w takim wypadku będzie można sprawnie wykorzystać wszystkie zastosowania, jakie umożliwia nam platforma sprzedażowa B2B. 

Więcej informacji znajdziesz na CStore.pl

Udostępnij

Zobacz również

Publikacje prosto na Twój email!

Zapisz się i obserwuj co dzieje się na Wooj, Uczymyjak i PoznajWP

W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Twój adres jest bezpieczny.

Polecane Oferty LifeTime!

WooLentor Lifetime Deal

WooLentor

Builder dla WooCommerce. Zaprojektujesz strony koszyka, zamówienia, konta klienta, produktów itd… Do tego ogrom innych funkcji, pozwalających zwiększyć konwersję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *