Nie mogę wysłać poczty przez stronę lub klienta pocztowego

W sytuacji gdy masz problem z wysyłką lub odbiorem poczty z wykorzystaniem połączenia szyfrowanego (SSL) sprawdź poniżej opisane obszary i upewnij się, że wszystkie ustawienia są tak skonfigurowane, aby poczta mogła korzystać z Certyfikatu SSL.

Wtyczka SMTP

Przede wszystkim, jeśli nie można wysyłać poczty przez stronę WWW sprawdź czy masz zainstalowaną wtyczkę do wysyłki maili na protokole SMTP, np. Fluent SMTP i czy jest poprawnie skonfigurowana. Instrukcję z tym związaną znajdziesz na stronie “Jak skonfigurować wtyczkę SMTP – WordPress“. Wykonaj opisane tam kroki i problem powinien zostać wyeliminowany.

Jeśli z wtyczką wszystko jest OK, a dodatkowo wprowadzone w niej dane są poprawne wówczas sprawdź ustawienia certyfikatu SSL, bo prawdopodobnie tu znajduje się przyczyna problemu.

Certyfikat SSL

W zależności od tego jak wprowadzasz nazwę hosta w kliencie pocztowym czy we wtyczce SMTP, konieczne może być zweryfikowanie ustawień certyfikatu SSL. Jeśli korzystasz z przedrostka mail. jak na poniższym zrzucie ekranu, możesz spróbować go usunąć pozostawiając tylko swoją domenę, np. domenax.pl

Standardowe ustawienia wysyłki poczty z wykorzystaniem subdomeny mail.domenax.pl

Jeśli pozbycie się przedrostka mail. zadziała, a korzystasz z szyfrowanych połączeń ze swoją stroną (SSL – port 465) upewnij się, że certyfikat na Twoim koncie hostingowym uwzględnia także subdomeny (tzw. wildcard). Pamiętaj, że host z dowolnym przedrostkiem w tym także mail.domenax.pl jest subdomeną.

W jaki sposób zweryfikować poprawność konfiguracji certyfikatu?

Zaloguj się do panelu konta hostingowego, a następnie na stronie głównej przy swojej domenie kliknij w “Certyfikaty” jak poniżej:

W tym miejscu przejdziesz do ustawień certyfikatu SSL

Sprawdź czy certyfikat obsługuje subdomeny (wildcard) i jednocześnie czy chroni Twoją pocztę. Poniżej widok optymalnej konfiguracji certyfikatu dla strony i poczty. Porównaj te dane ze swoimi.

Te opcje powinny być zabezpieczone, czyli certyfikat Wildcard i poczta

Jeśli w Twoim przypadku Certyfikat Wildcard nie jest zabezpieczony wystaw certyfikat ponownie klikając u góry strony w przycisk “Wydaj ponownie certyfikat“.

ten przycisk inicjuje ponowne wydanie certyfikatu

Dalsze kroki opisane są na stronie “Jak wystawić bezpłatny certyfikat SSL“.

Z kolei jeśli nie jest zabezpieczony tylko sam dostęp do poczty wówczas nie musisz ponownie wydawać certyfikatu. Wystarczy, że przejdziesz do Ustawień Poczty w panelu konta hostingowego:

Przejście do ustawień poczty w panelu konta hostingowego

Przewiń stronę na sam dół i sprawdź czy dla poczty jest przypisany odpowiedni certyfikat SSL:

Sprawdź czy dla poczty są przypisane certyfikaty SSL

Sugerują również aktywować podpis DKIM dla poczty wychodzącej, dzięki czemu zostanie ona podpisana dodatkowym kluczem autoryzującym nadawcę, co może poprawić dostarczalność wiadomości email.

Po wprowadzeniu tych zmian wysyłka i odbiór poczty na protokole SSL powinna działać bez przeszkód. W razie trudności utwórz zgłoszenie w Panelu Klienta DiDHost.

Toggle Dark Mode Toggle Dark Mode
Toggle Large Font Size Toggle Font Size