Większość moich Klientów i Kursantów z PoznajWP, którzy zakładają sklep internetowy, po krótkim czasie zastanawiają się na ile można dostosować stronę składania zamówienia. Okazuje się, że przy standardowej instalacji wtyczki WooCommerce niewiele można na tym polu zdziałać. Trzeba wesprzeć się innymi rozszerzeniami lub samodzielnie klepać kod w motywie potomnym. Zazwyczaj to drugie nie wchodzi w grę, bo właściciel sklepu nie czuje się na siłach, żeby podjąć się takiego wyzwania. Pozostają zatem wtyczki.

Dziś masz całkiem sporo rozszerzeń WordPress, które pozwalają modyfikować strony WooCommerce (nie tylko stronę zamówienia), co jest bezpośrednio związane z popytem na takie rozwiązania. Dziś zerkniemy na wtyczkę Ultimate Addons for Elementor, pochodzącą od twórców lubianego i cenionego motywu Astra.

Ultimate Addons for Elementor wersja 1.31.0

Ta najnowsza wersja popularnej wtyczki dla Elementowa oddaje w Twoje ręce widget umożliwiający wprowadzenie pewnych zmian na stronie zamówienia. Co prawda nie są to zmiany polegające na wywróceniu całej strony zamówienia do góry nogami, ale dla wielu osób, będą zadowalające. Mi się podobają 🙂

Aby sprawdzić możliwości widgetu musisz przejść do edycji strony zamówienia. Standardowo jak być może wiesz jest to strona zawierająca tylko jeden element: shortcode [woocommerce_checkout].

Uruchom edycję tej strony, a następnie wywołaj dla niej edytor Elementor. Zobaczysz sekcję zawierającą formularz zamówienia. Usuń wszystko do zera, tak żeby nie zostało nic.

Widget strony zamówienia

Teraz sięgnij po widget Checkout. Znajdziesz go w sekcji widgetów wtyczki Ultimate Addons for Elementor.

widget strony zamówienia

Gdy go upuścisz w obszarze roboczym prawdopodobnie nie zauważysz większych zmian w stosunku do tego co było wcześniej. Choć nie! Mylę się. Na pewno zobaczysz, że część treści z j. polskiego zmieniła się na angielski ?. Spokojnie, zaraz to zmienimy.

niektóre nagłówki zmieniły się z polskich na angielskie

Layout

Spójrz po lewej stronie na właściwości widgetu. Pierwsza zakładka to Layout. Możesz zdecydować czy domyślny układ jak powyżej i poniżej Ci odpowiada, czy może wolisz inny, np. wszystko w jednej kolumnie, albo… w trzech krokach 🙂

widget kroki

Raczej odradzam wersję z jedną kolumną. Całość może przerażać osoby kupujące i odwieść je od ostatecznej decyzji na TAK. Najlepiej sprawdza się wersja na dwie kolumny i wersja rozbijającą proces zamówienia na trzy kroki:

  • Dane bilingowe
  • Dane dotyczące dostawy
  • Płatność

Kolejne dwie opcje, które widać na powyżej zaprezentowanych zrzutach, to wyświetlenie lub ukrycie linku pozwalającego wrócić do koszyka. Raczej sugeruję ten przycisk ukryć, żeby nie kusić do klikania. Im więcej kliknięć tam i z powrotem tym wyższe prawdopodobieństwo porzucenia koszyka.

Ten link możesz ukryć i sugeruję to zrobić

Jest tu także możliwość ukrycia dodatkowych pól, standardowo pole z uwagami, bo nie zawsze jest ono potrzebne – to oczywiście zależy od specyfiki Twojego sklepu.

Można także ukryć pole uwag do zamówienia jeśli nie jest Ci potrzebne

Etykiety

Kolejna zakładka to etykiety (nagłówki), które przy wykorzystaniu widgetu nagle zmieniły się na język angielski. Możesz te etykiety nazwać dowolnie, po swojemu, co może być drobnym elementem wyróżniającym. Uwierz, że drobiazgi budują Twój biznes 🙂

Przykład zastosowania własnych nagłówków

Choć odrobinę będzie inny odbiór takiej strony. Pamiętaj jednak aby dostosować nagłówki do specyfiki Twoich odbiorców, żeby nie przesadzić z luzem co w niektórych grupach może być odebrane negatywnie, z kolei standardowe, oklepane nagłówki nie zrobią kompletnie żadnego wrażenia na wszystkich odbiorcach bez wyjątku. Kolejny drobiazg, który fajnie wykorzystany może zmniejszyć ilość porzuceń koszyka i zwiekszyć satysfakcję Klienta.

Sekcja logowania

Jeśli dajesz możliwość logowania się Klientom na stronie koszyka wówczas nad formularzem pojawi się opcja po kliknięciu której rozwinie się formularz logowania. W tym miejscu możesz zmienić jego standardową treść. Wykorzystaj to pomysłowo, żeby powracający Klient poczuł się u Ciebie jak w domu 🙂

Zmiana treści dla sekcji logowania

Sekcja kuponu rabatowego

Analogicznie jak powyżej. Jeśli dajesz możliwość korzystania z kuponów rabatowych, to w tym miejscu możesz wprowadzić własne treści:

Zmiana treści dla sekcji kodu rabatowego

To w zasadzie wszystkie możliwości dostosowania strony zamówienia. Głównie masz możliwość operowania na layoucie (jedna, dwie kolumny lub kroki), a dalej to własne nagłówki treści dla sekcji logowania i kuponu rabatowego.

Podsumowanie

Być może spodziewałeś się, że będziesz mógł układać wszystko dokładnie tak jak chcesz. Nie, tak nie jest i powiem Ci, że to dobrze. Dlaczego? Ponieważ w większości przypadków taka możliwość miałaby przykre dla Twojego biznesu konsekwencje. Pamiętaj, że na stronie internetowej, a zwłaszcza sklepie internetowym nie chodzi o to żeby Tobie się podobało. Mało kto to rozumie. Chodzi o to aby strona była skuteczna. Nie zarobisz na niej tylko dlatego, że stwierdzisz w gronie swoich znajomych, że masz naprawdę ładną stronę. Zarobisz wtedy gdy całość będzie możliwie prosta, łatwa w nawigacji i nie blokowała nikogo podczas realizacji zamówień. Pomysłowy content, też może Ci pomóc.

W przypadku gdy masz mały sklepik z kilkoma produktami lub z niewiele większym asortymentem, albo sprzedajesz na stronie usługi, możesz także sięgnąć po inne narzędzia jak PayForm.

Udostępnij

Zobacz również

Bezpłatne informacje o nowościach JZS

Zapraszam Cię do grona Subskrybentów! Tysiące Czytelników już subskrybuje wiadomości z JZS.

W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Twój adres jest tu bezpieczny.

Polecane Oferty LifeTime!

PayForm oferta lifetime
PayForm

Generowanie formularzy szybkich płatności. Możesz tym narzędziem zwiększyć konwersję!

AppMySite

Stwórz natywną aplikację mobilną dla swojego sklepu WooCommerce

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *