Za nami już prawie połowa roku 2021. Możemy więc śmiało podsumować, jakie trendy były najczęściej wykorzystywane w projektowaniu stron internetowych. Technologia zmienia się bardzo dynamicznie, co wpływa również na projektowanie stron. Poprzedni rok był bardzo intensywny. Zmieniliśmy swoje nawyki, przeszliśmy na home office i coraz więcej czasu spędzaliśmy w internecie. Bardziej zwracaliśmy uwagę na strony z zakupami online. Zdecydowanie chętniej korzystaliśmy ze sklepów, które oferowały innowacje technologiczne ułatwiające nam zakupy. Szybko dostosowaliśmy się do nowej rzeczywistości. We wpisie przedstawiamy Wam trendy w projektowaniu na drugą połowę 2021 roku.

Mobile-first design

Wykorzystywanie mobilnych urządzeń do przeglądania stron internetowych w dzisiejszych czasach stało się codziennością. Doszło do tego, że smartphony wygryzają laptopy czy komputery. Dzisiejsze strony internetowe powinny być dopasowane idealnie pod urządzenia mobilne, tak aby ułatwić użytkownikom korzystanie z treści lub usług, które oferują. Pamiętajmy, że z telefonem nie rozstajemy się przez większość dnia, dlatego strona powinna wyglądać na nim równie dobrze jak na komputerze.

Czerń kontra Biel

Tzw. “dark mode” szczególnie w ostatnim czasie zyskuje na popularności. Wiedzą o tym największe media społecznościowe, dając swoim użytkownikom możliwość wyboru czarnego motywu. Dlaczego biel z nim przegrywa? Większość użytkowników dark mode chwali go za możliwość spokojnego przeglądania stron internetowych wieczorem, bez męczenia oczu. Warto również dodać, że wiele sklepów internetowych zaczęło go stosować, ponieważ kojarzy się z luksusem, elegancją i produktami premium. 

Nowe opcje przewijania

Od zawsze, najpopularniejszym przewijaniem było pionowe. Jednak coraz więcej stron internetowych korzysta z innych technik scrollowania. Ciekawą opcją jest scrollowanie w poziomie, które przyciąga uwagę odbiorców oraz skutecznie ich angażuje. Ten trend zdecydowanie będzie nam towarzyszył przez następne kilka lat. 

Scrollytelling

Jest to wizualne opowiadanie historii poprzez animowane przewijanie. Co możemy dzięki niemu zyskać? Nadać stronie osobowości i zainteresować konsumenta. Użytkownicy kochają, kiedy marka opowiada historie w ciekawy sposób. Pamiętajmy o tym.

Asymetria oraz przesunięcia

Asymetria podkreśla wyjątkowość, czyli to co chcemy uzyskać. Jesteśmy w stanie dzięki niej wywołać efekt ruchu, płynięcia czy też zwiększyć różnorodność wizualną. Nieszablonowe podejście często kojarzy się nam z wysoką jakością. Nie bójmy się z niego korzystać!

Minimalizm górą

Strona internetowa, która zachwyca swoją prostotą, automatycznie utożsamiana jest z marką premium. Warto o tym pamiętać przy budowaniu strategii marki. Mniej, znaczy więcej, co przekłada się również na dopracowanie strony — im mniej efektów, tym bardziej dopracowana powinna być strona.

Ostatnie lata przyniosły wiele zmian w sferze web designu. Warto spojrzeć na powyższe trendy i uwzględnić je na swojej stronie. Szczególną uwagę zwracamy na mobile-first, które jest istotnym elementem naszych stron internetowych. Strona to wizytówka każdego sklepu internetowego. Warto więc, żeby była starannie zaprojektowana. Poszukujesz agencji, której możesz zlecić wykonanie strony internetowej? Katowice są dobrym wyborem. Nasza agencja mieści się na Śląsku, jednak prowadzimy projekty ogólnopolskie i międzynarodowe.

Artykuł przygotowany przez agencję marketingu internetowego MAVIKA.

Udostępnij

Zobacz również

Publikacje prosto na Twój email!

Zapisz się i obserwuj co dzieje się na Wooj, Uczymyjak i PoznajWP

W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Twój adres jest bezpieczny.

Polecane Oferty LifeTime!

WooLentor Lifetime Deal

WooLentor

Builder dla WooCommerce. Zaprojektujesz strony koszyka, zamówienia, konta klienta, produktów itd… Do tego ogrom innych funkcji, pozwalających zwiększyć konwersję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *