Gdy uruchamiamy sklep internetowy pierwsze co przychodzi nam na myśl, to to w jaki sposób zoptymalizować i zautomatyzować procesy płatności. Bywa, że osoby początkujące zakładają na starcie, że wystarczy prosta metoda przelewem bankowym lub za pobraniem uzasadniając to brakiem umiejętności czy obawami przed “niespodziewanymi” opłatami. Czy rzeczywiście jest się czego obawiać i czy klasyczne formy płatności wymienione powyżej wystarczają? Nie wystarczają!
Dziś większość osób dokonujących zakupów w Internecie oczekuje prostych i szybkich procesów zakupowych. Nierzadko scenariusz wygląda tak, że ktoś ma już produkt w koszyku, przechodzi do płatności i… ma do wyboru przelew bankowy lub płatność za pobraniem. Co robi? Mówi: dziękuję, poszukam gdzie indziej. Chcę zapłacić z miejsca i nie bawić się w przelewy lub myśleć o tym, że dla kuriera muszę przygotować pieniądze. Tak to niestety często wygląda i to zjawisko wciąż się pogłębia. Ludzie coraz częściej chcą mieć płatność za sobą i tylko czekać na produkt lub dostęp do zakupionej usługi.
Gdy zaufanie do płatności online było niewielkie, owszem płatność przelewem lub za pobraniem była częściej wybierana, ale obecnie większość z nas przyzwyczaiła się do płatności online, płatności telefonami, zegarkami i czym tam jeszcze. Widziałem nawet, że można wszczepić sobie chip pod skórę i w ten sposób dokonywać płatności. Świat zmienia się w zawrotnym tempie, a w ślad za tym nasze przyzwyczajenia, nawyki, nasze preferencje.
Bramki płatności dla WooCommerce
Są chyba wszystkie możliwe, ale trudno się dziwić skoro WooCommerce jest najczęściej wykorzystywanym skryptem w handlu elektronicznym. Chyba każdy operator płatności na dzień dobry rozważa wypuszczenie wtyczki dla WordPressa integrującego Woo ze swoim systemem. Przy takiej ilości użytkowników WordPressa nie może być inaczej.
Korzystałem z wielu bramek, części operatorów nawet już nie ma na rynku. Zazwyczaj zostali wchłonięci przez innych, ale wciąż jest jedna wtyczka którą lubię najbardziej i wykorzystuję we wszystkich swoich projektach. To tpay.
Oprócz tpay stałym elementem moich projektów ecommerce jest Stripe czyli płatności kartami i PayPal (wirtualny portfel oraz płatności kartami). W zasadzie łącząc te trzy bramki jestem w stanie zaoferować polskiemu odbiorcy wszelkie możliwe kanały płatności elektronicznych.
Dlaczego lubię tpay?
Są dwa główne powody. Powód pierwszy, to obsługa wszystkich kluczowych kanałów polskiej bankowości elektronicznej. Coś co prawie każdy polski sklep, sprzedający na polskim rynku mieć powinien. Jest tu w zasadzie wszystko.
Kanały płatności
- polska bankowość elektroniczna (mBank, ING, NestBank, PKO BP, PKO SA, Millenium i inne…)
- raty online – masz w swoim sklepie droższe produkty? Możesz zwiekszyć obroty oferując także sprzedaż ratalną
- płatności mobilne – BLIK, płatności QR, Fastpass…
- portfele elektroniczne – wspomniałem już o PayPal, ale jest także GPay czy masterpass
- płatności kartami płatniczymi
Mamy praktycznie komplet 🙂 Mógłbyś się więc zastanawiać dlaczego w takim razie korzystam ze Stripe i PayPal skoro tpay ma integrację z PayPal i płatności kartami? Niezależne integracje z PayPal i Stripe dają mi nieco więcej możliwości. To moje wybory podyktowane własnymi preferencjami taże tymi związanymi z lepszą optymalizacją procesów zakupowych. Wykorzystuję tpay, PayPal i Stripe najczęściej łącznie.
Bezpłatna wtyczka WooCommerce
Powód numer 2, to w mojej ocenie najlepiej rozwijana wtyczka dostępna bezpłatnie dla sklepu WooCommerce spośród wszystkich innych polskich operatorów płatności online. Z jednej strony wtyczka jest prosta w konfiguracji, a z drugiej pomimo tej prostoty ma to czego większość z nas potrzebuje. Włącznie z możliwością doliczenia opłaty za korzystanie z tego konkretnego kanału płatności.
Jeśli to co oferujesz to produkty niskomarżowe, możesz przenieść koszt transakcji na kupujących. Częste zjawisko w takich sytuacjach. Wtyczka tpay na to pozwala.
Masz tu także podstawowe elementy automatyzacji jak zmiana statusu zamówienia po poprawnym otrzymaniu płatności itp…
Z tpay korzystam od lat i nigdy nie odnotowałem większych problemów. Integracja i wtyczka po prostu działa, a ja nie pamiętam kiedy ostatnio zastanawiałem się czy z metodami płatności wszystko jest w porządku 🙂
Wtyczkę możesz pobrać bezpłatnie z repozytorium WordPress: Woocommerce Payment Gateway – tpay.com. Instrukcja konfiguracji: na stronie tpay.
Wygodny i czytelny panel odbiorcy płatności
Kolejna cecha, którą bardzo lubię w tpay. Jakiś czas temu mieli dość toporny panel do przeglądania i zarządzania transakcjami, ale obecny jest zupełnie inny.
To ważne, ponieważ test to miejsce przez które przepływają Twoje pieniądze, dlatego powinno być maksymalnie przyjazne żebyś nie czuł się zagubiony.
Powyżej zrzut ekranu demo panelu odbiorcy płatności, do którego dane znajdziesz pod adresem: https://tpay.com/panel Możesz w tym miejscu dokładnie przyjrzeć się jego możliwościom.
Atrakcyjne opłaty
Czyli po prostu niskie. Takie, które nie będą obciążały Twojego startującego czy w pełni rozwiniętego biznesu online. Nieco więcej na ten temat poniżej.
Jakie są koszty korzystania z tpay
Korzystanie z bramek płatności na stronach, to dodatkowy koszt z jakim musisz się liczyć. W większości przypadków nie są to stałe koszty abonamentowe, ale opłaty wynikające z przeprowadzanych transakcji. Innymi słowy jeśli nie sprzedajesz nie płacisz, jeśli sprzedajesz, a Klienci wybierają transakcje online, opłata to zazwyczaj niewielki procent od kwoty transakcji plus mała stała opłata.
W przypadku tpay w chwili gdy piszę ten artykuł, koszty są następujące:
- rejestracja – 0 zł
- 4 wypłaty w miesiącu – 0 zł (kolejne 2 zł)
- aktywacja konta – 10 zł jednorazowo
- prowizja od każdej transakcji – 1,59% + 0.39 zł
Dla porównania w PayPal prowizje są na poziomie 2,90% + 1,35 zł, a nawet więcej w zależności od walut i innych czynników. Dotpay i Przelewy24, a w zasadzie to drugie, ponieważ DotPay został wchłonięty, to prowizje na poziomie 1,9%. Nie ma stałej opłaty dla każdej transakcji, ale wyższy procent nadrabia to z nawiązką.
Prezent dla Czytelników JZS – Niższa Prowizja
Mowa oczywiście o tpay. Moi Czytelnicy mogą zarejestrować swoje konto sprzedawcy i prowadzić swój biznes z niższą prowizją, która wynosi 1,3%. Jak skorzystać z niższej prowizji? Wystarczy, że zarejestrujesz się na tPay korzystając z poniższego przycisku. Nic więcej 🙂
Prezent dla Kursantów PoznajWP
Także dla moich kursantów na PoznajWP.pl mam specjalną ofertę z jeszcze niższą prowizją i dodatkowo z niższą opłatą stałą za każdą transakcję. Jeśli chcesz z niej skorzystać zapraszam na Kurs WooCommerce, gdzie znajdziesz odpowiedni link do rejestracji.
super artykul. czy link do nizszej prowizji jeszcze aktywny? chetnie skorzystamy, bede wdzieczny za podeslanie na email.
pozdrawiam:)
Tak, link jest aktywny.