Gdy kilka miesięcy temu pisałem o przesiadce z GA na Fathom Analytics byłem pełen entuzjazmu dzieląc się z Tobą informacjami o statystykach, których jednym z kluczowych zadań jest dbałość o bezpieczeństwo danych osób zaglądających na moją i Twoją stronę. Czy coś się zmieniło w temacie od tamtego czasu? NIE. Nadal uważam, że w wielu sytuacjach takie statystyki są pod wieloma względami bardziej atrakcyjne i nieporównywalnie przyjaźniejsze.

Czytelność najważniejszych danych

Być może znasz mnie na tyle, że wiesz iż prostota to coś co lubię najbardziej. Dotyczy to praktycznie każdej sfery w tym także analityki, choć przy niektórych projektach chcąc nie chcąc muszę wchodzić głęboko. Uwierz mi, że nie lubię tego robić 🙂 Fathom Analytics i jemu podobne rozwiązania dają mi dokładnie to czego potrzebuję w większości prowadzonych projektów. Mam najważniejsze dany podane w mega prosty sposób.

Bez śledzenia i profilowania odwiedzających

Dbałość o prywatność osób trafiających na moje witryny to ważny aspekt. Takie projekty jak Google Analytics mają przede wszystkim na celu zgromadzić o użytkownikach trafiających na strony możliwie jak najwięcej informacji, i sprofilować ich w taki sposób, aby potem można było m.in. trafniej dobierać dla tych osób reklamy.

Ktoś powie, że przecież można poinformować odwiedzających o GA i pozwolić im zdecydować. Dobrze, jednak wiesz, że mało kto zagłębia się w politykę prowatności i decyduje się na wyłączenie śledzenia przez takie lub inne narzędzie.

Ludzie chcą szybko dotrzeć do informacji, której szukają więc już odruchowo akceptują wszystko co wyświetlimy w wyskakujących okienkach. W rzeczywistości mają możliwość, ale z niej nie korzystają.

Wdrażając statystyki, które nie wymagają zgód, bo nie śledzą użytkowników lepiej o nich dbasz, co przez część osób może zostać docenione.

WeWeb

Uwielbiam projekty OpenSource. Wśród nich jest także kilka ciekawych systemów analitycznych, choć niestety większość z nich nie specjalnie przypadła mi do gustu. Dawno temu korzystałem przez mniej więcej rok z Piwik (teraz Matomo). Niestety nie zażarło. Przez lata od strony wizualnej statystyk niewiele się zmieniło.

Sposób prezentacji Fathom Analytics bardzo mi się podoba, do tego jakieś 2 miesiące temu zmienili nieco wygląd przez co jest jeszcze przyjemniej. Niestety wciąż brakuje mi niektórych danych jak chociażby rozdzielczości ekranów. Dzięki czemu mogę prezyzyjnie skonfigurować własne breakpoints np. w Elementorze.

Znalazłem jednak coś co ładnie załatało powyższą lukę. Skrypt uruchomiłem pod nazwą WeWeb udostępniając jego wersję cloud dla każdego zainteresowanego. Całość w centrum warszawskim centrum danych, a na domiar także wykorzystana jest sieć CDN dzięki czemu skrypt statystyk (maleńki) ładuje się błyskawicznie z każdego miejsca na świecie. Rzućmy okiem na skrót tego co statystyki WeWeb potrafią.

Szybki podgląd najważniejszych informacji

Nie będę pokazywał wszystkiego co statystyki prezentują, bo w każdej chwili możesz uruchomić Demo wchodząc pod adres https://weweb.pl i samemu im się przyjrzeć.

Na stronie głównej zobaczysz ogólne informacje o wybranym okresie (dzień, tydzień, miesiąc…). Ilu w danym czasie było na stronie użytkowników i ile wygenerowali odsłon, a także jak ma się to do poprzedniego okresu.

Ogólny podgląd najważniejszych statystyk ruchu na stronie

Jak widać powyżej znajdziesz także statystyki dotyczące popularności poszczególnych podstron i źródła skąd trafiają do Ciebie odwiedzający. To ważne zwłaszcza jeśli uruchomisz kampanię i zechcesz analizować jej skuteczność.

Czas rzeczywisty, strony lądowania, źródła ruchu w tym kampanie, lokalizacje (kontynenty kraje, miasta), technologie…

Przykład widoku statystyk dotyczących krajów skąd pochodzą odwiedzający.

Zagłębiając się dalej znajdziesz więcej detali aż w końcu dotrzesz do miejsca, którego w Fathom mi brakuje, a mianowicie wspomnianych wcześniej rozdzielczości. Dzięki nim możesz skoncentrować się na lepszym dostosowaniu widoku strony dla różnej wielkości ekranów. To świetny sposób na zwiększenie komfortu użytkowników, a ten jak być może wiesz przekłada się na poziom współczynnika konwersji.

Nie może zabraknąć także zdarzeń dzięki czemu możesz badać to ile jest generowanych konwersji różnego rodzaju, od kliknięcia w link czy banner po dane dotyczące sprzedaży.

Istotą statystyk jest jednak prywatność, która w tym wypadku stoi na pierwszym miejscu. Bądź dumny z faktu, że nie inwigilujesz statystykami tych, którzy trafiają na Twoją stronę 🙂

Jeśli masz odpowiednie zasoby serwerowe, zwłaszcza dla stron z większym ruchem, możesz kupić skrypt na CodeCanyon, a jeśli nie lub po prostu nie chcesz zajmować się strona techniczną, zapraszam do subskrypcji na WeWeb, gdzie znajdziesz pakiety dostosowane do każdych potrzeb.

Najmniejszy pakiet dostępny jest w wersji testowej na 7 dni. W tym czasie podejmiesz decyzję czy WeWeb jest dla Ciebie czy też nie.

Udostępnij

Zobacz również

Publikacje prosto na Twój email!

Zapisz się i obserwuj co dzieje się na Wooj, Uczymyjak i PoznajWP

W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Twój adres jest bezpieczny.

Polecane Oferty LifeTime!

WooLentor Lifetime Deal

WooLentor

Builder dla WooCommerce. Zaprojektujesz strony koszyka, zamówienia, konta klienta, produktów itd… Do tego ogrom innych funkcji, pozwalających zwiększyć konwersję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *