Wszyscy chcemy zdobywać wysokiej jakości linki prowadzące do naszych stron, które poprawią ranking i zwiększą ruch na stronie, dzięki czemu możemy sprawniej rozwijać swój biznes. Prawda jest jednak taka, że łatwiej jest to powiedzieć niż zrobić.

W tym artykule znajdziesz trzy sprawdzone sposoby na zdobycie wyższych pozycji w rankingu i większej ilości naturalnych linków. Techniki te nie są ani szybkie, ani łatwe. Choć może się to wydawać złe, w rzeczywistości da ci przewagę. Zasada jest prosta: Jeśli coś jest szybkie i łatwe możesz być pewien, że Twoi konkurencji zrobią to samo, co w efekcie sprawi, że błyskawicznie stracisz pozycję lidera.

Na pewno nie o to chodzi w batalii o wysokie pozycje, a to oznacza podejmowanie się większych i trudniejszych zadań, których większość twojej konkurencji nie chce lub nie może wprowadzić w życie.

Chcę tu jednak zaznaczyć, że nie oznacza to porzucenia prostych działań. Nadal powinieneś wykorzystywać szybkie i łatwe taktyki w link buildingu, ponieważ Twoja konkurencja również będzie je stosować. Powinieneś jednak spoglądać nieco dalej i w niestandardowy sposób, bo tylko taka strategia może zaowocować wyraźną przewagą.

Zbuduj markę

Każdy przedsiębiorca potrzebuje marki, zarówno jako osoba prywatna, jak i firma. Ale marka to o wiele więcej niż tylko ładne logo i przyjemna dla oka strona internetowa.

Prawdziwa marka obejmuje wszystko, począwszy od tego, co powierzchowne – paletę kolorów, logo, materiały marketingowe i inne elementy wizualne – aż po podstawowe zasady, obsługę klienta i kulturę firmy.

Kiedy uda Ci się już zbudować rozpoznawalną markę, stracisz część potencjalnych Klientów. Po prostu nie będziesz w stanie zaspokoić potrzeb wszystkich, a to co podoba się jednym może być znienawidzone przez drugich. To konieczne, by stworzyć markę, którą ludzie będą się pasjonować. Jest to także coś, co przeraża większość przedsiębiorców. Najbardziej trudna do przełknięcia jest myśl o tym, że ktoś mógłby się od nich odwrócić.

Weźmy dwa przykłady Apple i IKEA.

To, co zauważysz w przypadku tych dużych marek, oprócz nierzadko bezkrytycznie zapatrzonych w nie wyznawców, to fakt, że ludzie często sami dobrowolnie linkują do ich stron internetowych. Dzieje się tak dlatego, że są zafascynowani marką. Czują, że bycie związanym z tą marką mówi coś o tym, kim są jako osoby.

To wszystko ma pozytywny wpływ na ranking i ruch organiczny.

Posiadanie marki, którą ludzie się pasjonują, przynosi jeszcze jedną korzyść. Ludzie mają tendencję do wyszukiwania po nazwie marki. To pozytywny sygnał rankingowy, zwiększający zaufanie Google do Twojej firmy i domeny, a to również prowadzi do poprawy pozycji w wynikach wyszukiwania.

Stwórz coś darmowego

Wszyscy jesteśmy zajęci, więc wszyscy szukamy sposobów, by być bardziej efektywnymi i produktywnymi – zwłaszcza, gdy możemy osiągnąć ten efekt za darmo. Dlatego użyteczne, darmowe narzędzia mogą być świetnym sposobem w zdobywaniu linków i poprawianiu rankingu.

Nie musisz koniecznie wymyślać koła na nowo. Ale jednocześnie upewnij się, że nie tworzysz czegoś, co jest już powielone setki razy. Na przykład, weźmy wtyczki WordPress. W repozytorium znajdziesz zazwyczaj wiele rozszerzeń odpowiedzialnych za to samo. Jeśli więc przyjdzie Ci do głowy pomysł na wydanie kolejnego dodatku na ten sam temat, zastanów się czy warto. Chyba, że wzbogacisz wtyczkę o unikalne funkcje, którymi szybko rozkochasz użytkowników 🙂

Z drugiej strony, musisz się upewnić, że istnieje wystarczająco duży rynek, aby z punktu biznesowego uzasadnić stworzenie takiej wtyczki. Idealnie byłoby, gdyby była ona na tyle trudna, że niektórzy konkurenci nie będą chcieli próbować tworzyć własnej alternatywy, bo np. nie będą w stanie tego zrobić.

Bez względu na to czy będzie to bezpłatna wtyczka, motyw, narzędzie SaaS, kurs online lub cokolwiek innego, nie zawsze musisz taki produkt tworzyć od podstaw. Jeśli możesz zaoferować wersję z ograniczonymi możliwościami, to na pewno wiele osób uzna to za przydatne i chętnie podzielą się linkami.

Zrób coś wartego uwagi

Wbrew temu, co wielu przedsiębiorców zdaje się myśleć, samo istnienie nie jest niczym godnym uwagi. Jeśli chcesz, by mówiono o Tobie w mediach, co prowadzi do zdobywania linków i ruchu w wyszukiwarkach, musisz mieć historię wartą jej opowiedzenia. Ale uwaga! Nie ty decydujesz, czy twoja historia jest warta opowiedzenia. Robią to wydawcy, prowadzący czy dziennikarze. Żeby chcieli opowiedzieć twoją historię, musi ona przemawiać do ich odbiorców.

Kiedy będziesz opowiadał swoją historię z perspektywy odbiorców danego portalu, czasopisma, kanału TV, YouTube itd, a nie swojej własnej, zobaczysz znacznie lepsze rezultaty podjętych działań PR.

Drobna uwaga: wiele publikacji jakie zostaną w ten sposób umieszczone w sieci linkuje tylko za pomocą atrybutu nofollow. Nie przejmuj się tym, bo wbrew temu, co sądzą niektórzy specjaliści SEO, Google nie ignoruje linków nofollow. One też mają znaczenie.

Ważniejszy od tego jest fakt, że często, gdy jakiś portal opublikuje taką czy inną historię, inne strony pójdą w jego ślady. I wiele z nich będzie dzięki temu linkować również do Twojej strony. Bez względu na to, jak wspaniała może być twoja historia, prawie na pewno będziesz musiał ją przedstawić odpowiednim osobom w odpowiednim czasie i w sposób, który sprawi, że będzie jasne, dlaczego ich odbiorcy się nią zainteresują.

Podsumowanie

Wspomniałem o tym, że te trzy strategie nie są łatwe i z pewnością to widzisz. Każda z nich wymaga dużego zaangażowania, czasu, a także nierzadko pieniędzy. To właśnie dlatego, że nie są łatwe może dać Ci przewagę nad konkurencją. Po prostu staraj się iść trochę pod prąd. Nie koncentruj się tylko i wyłącznie na analizie konkurencji i powielaniu ich działań. Owszem to też ważny aspekt, ale jeśli dołożysz do tego coś czego Twoja konkurencja nie stosuje możesz na tym sporo wygrać.

Udostępnij

Zobacz również

Bezpłatne informacje o nowościach JZS

Zapraszam Cię do grona Subskrybentów! Tysiące Czytelników już subskrybuje wiadomości z JZS.

W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Twój adres jest tu bezpieczny.

Polecane Oferty LifeTime!

Studiocart

Kreator lejków sprzedażowych pozwalający skutecznie skalować Twój biznes online.

pcloud lifetime
pCloud

Dysk w chmurze z dostępem dożywotnim. Zapisuj swoje pliki i...

AppMySite

Stwórz natywną aplikację mobilną dla swojego sklepu WooCommerce

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *