Udostępnijmy trochę treści w mediach społecznościowych 🙂
Socialsnap, to niezwykle interesująca alternatywa dla analogicznych rozwiązań na jakie możemy trafić w repozytorium WordPressa, czy na stronach developerów. Sprawdźmy zatem co potrafi!
Co skłoniło mnie do wypróbowania Socialsnap
Kilka dni temu wrzuciłem na HelloWP wpis dotyczący wtyczki Socialsnap. Napisałem, że to rozszerzenie godne uwagi, ale zanim z czystym sumieniem je polecę, muszę najpierw przetestować to rozwiązanie produkcyjnie.
Żeby test był możliwie miarodajny nie zrobiłem tego na testowej stronie, ale na Jak Zrobić Stronę. Co prawda testy są nadal w toku, ale już teraz mogę podzielić się moimi odczuciami na jej temat.
Dla zainteresowanych wtyczka dostępna jest jeszcze na Appsumo w bardzo atrakcyjnej ofercie. Za 39 $ otrzymujemy wtyczkę w wersji PRO, która normalnie kosztowałaby nas 299 $ rocznie! Na końcu artykułu znajdziesz link do tej oferty.
Szczerze powiedziawszy zastanawiałem się na początku czy to rozwiązanie będzie mi w ogóle do czegokolwiek potrzebne. Wykorzystuję na co dzień wbudowane mechanizmy w Elementora PRO, które bez żadnego wysiłku umożliwiają osadzenie praktycznie w dowolnym miejscu strony przycisków udostępniania treści w mediach społecznościowych. Po co więc instalować inną wtyczkę? Jak być może wiesz jestem zwolennikiem minimalizmu na tym polu do czego również Ciebie zachęcam.
Socialsnap zainteresował mnie o tyle, że poza możliwością umieszczenia praktycznie w dowolnym miejscu strony przycisków do udostępniania treści w mediach społecznościowych, daje również kilka innych możliwości. W tym artykule chciałbym pokazać ci, co wyróżnia to rozwiązanie na tle innych podobnych narzędzi, a zwłaszcza natywnego widgetu Elementora PRO.
Jedyne czego się obawiałem, a z czym miałem do czynienia w przypadku wielu analogicznych rozszerzeń dla WordPressa, to możliwość spowolnienia funkcjonowania strony. To niestety zmora wielu tego typu narzędzi. Implementacja wtyczek do udostępniania treści niestety często oznacza spadek wydajności w tym niższe wartości metryk w takich systemach do analiz jak GTMetrix. Jednak w przypadku Socialsnap, co potwierdzam bazując na testach jakie do tej pory przeprowadziłem, mogę z czystym sumieniem powiedzieć, że wtyczka praktycznie nie jest odczuwalna! To ogromna jej zaleta.
Po co mi taki gadżet na stronie?
Media społecznościowe odgrywają dziś ogromną rolę i nawet jeżeli podchodzisz do nich sceptycznie, uważając że nie ma sensu zawracać sobie głowy tworzeniem profili na kolejnych serwisach, zatrzymaj się na chwilę, weź głęboki wdech i zastanów się czy faktyczne nie warto tego zrobić.
Nie chodzi tylko o to, że dzięki obecność w mediach społecznościowych będziesz w stanie pozyskać na swojej stronie czy sklepie internetowym większy ruch i większą sprzedaż, ale jest to także istotne, i tu podkreślę: coraz istotniejsze, także dla algorytmów wyszukiwarek. To one za wszelką cenę chcą w wynikach wyszukiwania swoich “matek” podpowiadać użytkownikom wartościowe i przede wszystkim użyteczne strony dla osób, które szukają takich czy innych informacji.
Twoja obecność w mediach społecznościowych i angażowanie użytkowników tych miejsc, jest jednym z kluczowych czynników informujących wyszukiwarki o atrakcyjności Twojej witryny i tego co masz do zaoferowania.
Jeśli całkowicie zignorujesz te dodatkowe kanały dotarcia do nowych, potencjalnych klientów, przegrasz ze swoją konkurencją, która na tym polu zapewne nie odpuści. Świadomość tego zjawiska jest coraz większa, a to oznacza, że coraz więcej firm kładzie nacisk na swoją obecność nie na jednej, ale na kilku różnych platformach społecznościowych.
Socialsnap, to wtyczka która w pewnym sensie ułatwia dystrybucję treści jakie publikujesz na swojej stronie, na blogu, na swoim sklepie internetowym. I trzeba przyznać że radzi sobie z tym zadaniem całkiem nieźle.
Dość teoretyzowania przyjrzyjmy się temu jak od środka wygląda to narzędzie i jakie możliwości w kontekście propagacji publikowanych treści oferuje.
Dwie wersje rozszerzenia Socialsnap
Wtyczka jak być może się domyślasz, bo jest to bardzo częste zjawisko, dostępna jest w dwóch wersjach. Wersja bezpłatna standardowo dostępna jest w repozytorium WordPress znajdziesz ją pod adresem:
Możesz ją w każdej chwili pobrać przetestować i zastanowić się w czym może być lepsza od narzędzi, z których dotychczas korzystasz.
Druga wersja tego rozszerzenia, to wersja płatna, która dostępna jest w cenie od 39 $ do 299 $ w abonamencie rocznym, co dodatkowo pozwala korzystać z wtyczki na maksymalnie 15 stronach. Znajdziesz ją na oficjalnej stronie wtyczki Socialsnap.
Obejrzyj film ?
To co przeczytasz, a może raczej to co obejrzysz poniżej, dotyczy właśnie wersji komercyjnej. Nie prezentuję wersji darmowej, ponieważ po lekturze tego artykułu i po obejrzeniu filmu jeśli ją zainstalujesz z pewnością będziesz wiedział jak wykorzystać ja w praktyce. Chcę także żebyś mógł zobaczyć czym różni się wersja płatna od wersji darmowej, co być może ułatwi ci podjęcie decyzji odnośnie inwestycji w to narzędzie. Zwłaszcza, że w momencie gdy piszę ten tekst jest ona dostępna na AppSumo – na filmie szczegóły. Zaczynamy.
Większość linków o jakich mowa w filmie znajdziesz na kanale YouTube w opisie filmu. Jeśli kanału jeszcze nie subskrybujesz, koniecznie zmień ten stan rzeczy ?
Możliwości wtyczki
Socialsnap, to przede wszystkim przyciski umożliwiające Czytelnikom Twojej strony udostępnić określona treść, która im się spodobała na Facebooku, Twitterze i kilkudziesięciu innych mediach.
Przyciski udostępniania
Decydujesz o tym jakie na pierwszy ogień media społecznościowe mają być dostępne, jak przyciski będa sie prezentowały, zachowywały, czy będą pojawiały sie z automatu przy wybranych rodzajach treści czy może zechcesz wykorzystać shordcody i wstawiać je praktycznie w dowolnych miejscach, także wykorzystując Theme Buildera w Elementorze PRO.
Widgety
Wtyczka w obecnej chwili oferuje trzy widgety, są to:
Click to Tweet
Widget pozwala wstawić na stronie blok z tekstem, którego zadaniem jest zachęcenie Czytelnika do udostępniania artykułu na Twitterze. Może on mieć większy współczynnik klikalności niż klasyczny przycisk udostępnienia. Wyglądać może np. w taki sposób. Po prostu kliknij poniżej aby udostępnić ten artykuł swoim znajomym na Twitterze.
Popularne treści/artykuły
Wtyczka poza klasycznymi przyciskami udostępniania w mediach społecznościowych gromadzi również dane analityczne dotyczące ilości udostępnień danego artykułu, jego polubień czy powyższego tweetnięcia 🙂
Za sprawą zgromadzonych danych możemy następnie wyświetlić na stronie w formie widgetu najpopularniejsze treści.
Obok (lub poniżej jeśli korzystasz ze smartfona) możesz zobaczyć przykład wykorzystania widgetu. Wyciągam nim trzy najpopularniejsze artykuły z JZS, które maja najwięcej udostępnień w mediach społecznościowych..
Followersi
Widget umożliwia poinformowanie Czytelników o tym ilu mamy subskrybentów np. na kanale YT czy Facebooku. To kolejny element, który może zwiększyć zaangażowanie osób odwiedzających Twoją stronę. Skoro jest już ktoś kto Cię obserwuje w mediach, to może warto żebym także do nich dołączył? Może dowiem się dzięki temu czegoś wartościowego?
Analityka
Wspomniałem już o tym między wierszami 🙂 Wtyczka gromadzi dane statystyczne dotyczące udostępnień, polubień i tweetnięć. Dzięki tym danym lepiej będziemy w stanie zrozumieć jakie treści naszej strony są angażujące i czego oczekują Czytelnicy. To informacje, co do których rangi raczej specjalnie nie muszę chyba nikogo przekonywać.
Dodatkowe rozszerzenia
Socialsnap to także kilka dodatkowych jej rozszerzeń, które dostępne są w płatnych planach, ale tu uwaga – nie na wszystkich. Te rozszerzenia to:
Auto-Poster
Ten dodatek pozwala zautomatyzować proces publikacji wpisów w mediach społecznościowych. Publikując artykuł na stronie, możemy od razu opublikować informacje na jego temat na Twitterze i LinkedIn.
Boost Old Posts
Możemy także zwiększyć ruch do starszych treści na swojej stronie, automatyzując proces publikacji w mediach starych artykułów. Oczywiście starajcie się treści swoich starych wpisów aktualizować, bo głupio będzie wyglądało udostępnienie tekstu, który od strony merytorycznej nie ma nic wspólnego z obecnie obowiązującą rzeczywistością 🙂
Social Login
Jak sama nazwa wskazuje, jeśli mamy stronę z opcją logowania się użytkowników, możemy przy pomocy Socialsnap wzbogacić ja o opcje logowania za pośrednictwem mediów społecznościowych.
Social Content Locker
Wyobraź sobie, że ktoś za pośrednictwem Google trafia na Twój artykuł. Jest zainteresowany treścią, ale… Upsss będzie mógł ją przeczytać o ile zalajkuje Twoją stronę np. na Facebooku. W chwili gdy to piszę, ten dodatek jest w fazie developerskiej, ale z pewnością niebawem pojawi się produkcyjnie.