O quizach napisano już wiele, jest także ogromna ilość serwisów specjalizujących się w dostarczaniu tylko tego typu treści. Jak sądzisz, po co miałbyś na swoim blogu, na sklepie internetowym czy stronie firmowej umieszczać quiz? Czy to w ogóle ma sens? A może quizy to dziecinada i poważnej firmie nie wypada publikować ich na stronie?

Kiedyś podobny temat poruszałem w tekście: Sprawdź swoją wiedzę na temat WordPressa. Został on opublikowany już dość dawno temu, ale wszystko wskazuje na to, że niedługo go odświeżę. Dlaczego?

Quizy wciąż działają

Taka jest prawda i nie sądzę, aby miało to się zmienić. Po prostu lubimy wyzwania, lubimy się sprawdzać lub korzystamy z quizów żeby się odprężyć i zrelaksować. Jeśli nigdy tego nie robiłeś uwierz, że potrafi to być mocno wciągająca zabawa 🙂

Quizy poza rozrywką mają także drugą stronę medalu. Ci którzy je tworzą, mogą to robić albo dla zabawy, albo w konkretnym celu marketingowym. Oznacza to, że quiz może być kolejnym, skutecznym narzędziem w rękach marketera. W każdym razie ma szansę nim się stać jeśli go użyjesz.

Smart Quiz Builder

Kilka dni temu wpadła w moje ręce niezwykle ciekawa wtyczka WordPress, przy pomocy której można publikować quizy i ankiety. Nie będę zagłębiał się w gąszcz możliwości tego dodatku, być może przygotuje film na POZNAJWP, ale powiem że mile mnie ten dodatek zaskoczył.

Miałem przyjemność eksperymentować z większością wtyczek tego typu, ale tylko niewielki ułamek z nich w moich oczach zasługuje na uwagę. Smart Quiz Builder niewątpliwie do tego grona należy. Do tego stopnia wtyczka przypadła mi go gustu, że zdecydowałem się ją wdrożyć na Jak Zrobić Stronę.

Chyba nie przesadzę jeśli powiem, że jest to jedna z tych wtyczek, która powinna znaleźć się w zestawie rozszerzeń WordPress każdego biznesu online. Naprawdę jest godna uwagi.

Interfejs Smart Quiz Builder

To jedno z tych połączeń, które uwielbiam. Z jednej strony prostota, a z drugiej duża ilość funkcji pozwalająca stworzyć kilka rodzajów quizów z różnymi preferencjami konfiguracyjnymi.

Interfejs Smart Quiz Builder

To co widzisz na powyższym ekranie, to kokpit wtyczki z listą utworzonych quizów. Dodałem tylko jeden, który znajdziesz i możesz rozwiązać w dalszej części tego artykułu. Ale skoro wtyczkę już zainstalowałem, to pewnie co jakiś czas będę publikować kolejne, nieco bardziej złożone niż nasz dzisiejszy prosty przykład.

Rodzaje quizów

Wtyczka umożliwia stworzenie kilku rodzajów quizów.

rodzaje quizów

I powiem szczerze, że to w zupełności wystarczająca ilość. Nie potrzebujesz nic więcej! Czwarta pozycja na powyższej liście, to możliwość dodawania ankiet, co także jest świetnym narzędziem pozwalającym lepiej poznać preferencje Klientów i osób trafiających na stronę.

Quiz, który za chwilę zobaczysz to “Scoring“, czyli możliwość gromadzenia punktów za każdą poprawną odpowiedź. Na bazie punktów generowany jest komunikat podsumowujący z informacją o ilości zdobytych punktów na X możliwych do zdobycia. Możesz stworzyć indywidualne podsumowanie dla każdej konkretnej liczby lub dla przedziałów, np.: od 0 do 3 punktów wynik słaby, od 4 do 6 średni, od 7 do 8 bardzo dobry, itd.

Każde podsumowanie możesz niezależnie opracować:

W tym miejscu możesz indywidualnie opracować podsumowanie wyników dla każdego przedziału zdobytych punktów.

To w jaki sposób te mechanizmy wtyczki wykorzystasz w swoim biznesie zależy wyłącznie od Twojej pomysłowości.

Przykładowy quiz

Poniżej przykład stworzony wtyczką Smart Quiz Builder. Maksymalnie prosty i tylko trzy pytania, ale mam nadzieję że poczujesz moc drzemiącą w publikacji tego typu treści.

Quiz możesz osadzić w dowolnym miejscu treści (jak poniżej), a jeśli poczujesz szansę na duży, wartościowy ruch użyj wtyczek w rodzaju MetaBox, dodaj własny rodzaj treści i w ten sposób stwórz atrakcyjny dział z quizami.

Wykorzystaj te funkcje

Każdy quiz, poza jego ogólnym rodzajem ma także szereg innych ustawień. Pierwsza, którą zapewne już zauważyłeś rozwiązując powyższy przykład, to personalizacja. Jest to opcjonalne, ale może przenosić większe korzyści, bo chętniej bierzemy się za coś co jest adresowane bezpośrednio do nas. Szanse na przejście przez wszystkie pytania mocno wzrastają jeśli wprowadzisz element personalizacji.

Kolejna przydatna funkcjonalność w arsenale marketera, to możliwość budowania bazy leadów. Działa to w taki sposób, że gdy użytkownik dojdzie do strony z wynikami i już skacze nerwowo na krześle nie mogąc się doczekać wyników… nie zobaczy ich. W to miejsce pojawi się formularz z prośbą o zapisanie się na newsletter i dopiero wtedy wyniki zostaną przesłane na wpisany email. Owszem, nie każdy będzie chciał podać swój adres, ale jeśli quiz będzie wciągający, to większość osób które dotrą do końca będzie chciała poznać wyniki swojej pracy i zapisze się na mailing. Lista mailingowa może więc znacznie przyspieszyć.

Jeśli wykorzystasz quizy w kontekście zarejestrowanych użytkowników Twojej strony (klienci, kursanci…), mogą oni gromadzić punkty wypełniając najróżniejsze quizy jakie opublikujesz na swojej witrynie. Gdy zgromadzą odpowiednią ilość punktów możesz ich za to nagradzać, co będzie kolejną motywacją do tego, aby żywo angażować się w życie Twojej firmy online.

I jeszcze jedna – choć jest ich znacznie więcej – funkcja, której nie mogę pominąć. Możesz tworzyć rozbudowaną logikę wykorzystując wizualny builder. Przykładowo możesz stworzyć quiz gdzie odpowiedzi będą miały wpływ na pojawiające się kolejne pytania. Wybór odpowiedzi X może poprowadzić użytkownika ścieżką nr 1 kolejnych pytań, a wybór odpowiedzi Y ścieżką pytań numer 2.

Budowa ścieżki pytań

Lifetime

Jeśli oferta LTD nie wygasła wykorzystaj ją, ponieważ za 49 dolarów jednorazowej płatności wdrożysz wtyczkę na dowolnej ilości stron i możesz z niej korzystać tak długo jak długo będzie rozwijana.

Nie chodzi mi o to żebyś kupił i cieszył się z samego faktu upolowania dożywotniej licencji, ale żebyś potem używał tego narzędzia, bo tylko w ten sposób osiągniesz realną korzyść dla swojego biznesu online.

Udostępnij

Zobacz również

Dynamiczne treści WordPress

WordPress i dynamiczne treści

Przed uruchomieniem strony decydujesz się na WordPressa, ale okazuje się, że Twój pomysł nie do końca jest typowy. Stajesz przed ścianą. Zastanawiasz się jak rozbić

Bezpłatne informacje o nowościach JZS

Zapraszam Cię do grona Subskrybentów! Tysiące Czytelników już subskrybuje wiadomości z JZS.

W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Twój adres jest tu bezpieczny.

Polecane Oferty LifeTime!

Consolto

Aplikacja do spotkań online i obsługi Klienta. Ogrom możliwości i...

GetLead.page w ofercie lifetime
GetLead.page

Czat tekstowy, audio i wideo. Zwiększ sprzedaż dzięki lepszym interakcjom...

Meta Box Lifetime
Meta Box

Dodawaj własne rodzaje treści, pola i taksonomie do WordPressa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *