Cześć! Dziś trafiłem na dobrze zapowiadające się narzędzie, które jest na rynku od 2018 roku, ale dopiero teraz pojawiło się w ofercie lifetime, a do tego w zadziwiająco niskiej cenie. Wrócimy do tego na koniec artykułu.

Chciałbym podzielić się z Tobą znaleziskiem, bo jeśli sprzedajesz cokolwiek w Internecie, np. kursy tak jak ja, albo chcesz zbierać fundusze na realizację określonego celu lub otrzymywać dotacje na Twoją działalność, to narzędzie może Cię zainteresować.

PayForm

Narzędzie służy przede wszystkim do tworzenia formularzy przyjmujących płatności online. Można je zintegrować ze swoim kontem Stripe lub PayPal. To co ważne płatności mogą być jednorazowe lub cykliczne.

Oprócz formularzy można tworzyć strony sprzedażowe wykorzystujące utworzony wcześniej formularz, ale o tym tylko wspomnę, bo znacznie wygodniejszym narzędziem to pracy ze stronami lądowania jest Elementor. Skoro o Elementorze wspomniałem, to muszę napomknąć, że PayForm ma także wtyczkę w repozytorium WordPress do szybkiej integracji. Zacznijmy jednak od tworzenia formularza.

Tworzenie formularza płatności

Proces jest wyjątkowo łatwy. Po zalogowaniu się do panelu i kliknięciu w przycisk dodawania formularza płatności pojawiają się trzy opcje do wyboru. Wspomniałem o nich w pewnym sensie na samym początku, to: standardowy formularz płatności np. za produkt lub usługę, formularz dotacji i formularz pozwalający zbierać pieniądze na konkretny cel.

Trzy rodzaje formularzy płatności

Wybierasz interesującą Cię opcję i przechodzisz do kolejnego kroku czyli do konfiguracji formularza. W przypadku formularza płatności wygląda tak:

KOnfiguracja formularza krok 1
  • Nadajesz nazwę formularzowi. Pojawi się nad nim jako nagłówek, a także pozwoli Ci zidentyfikować go w gąszczu innych jakie z czasem będziesz dodawać,
  • wybierasz walutę w jakiej chcesz przyjmować płatności,
  • możesz wybrać na sztywno język formularza lub zostawić domyślne ustawienia, tak aby formularz sam wykrył język przeglądarki i do niego się dostosował,
  • jaki tekst pojawi się na przycisku zakupu. np. Kup Teraz, Zamów itp, a także wybierasz dominujący kolor (kolor przycisków)
  • dodatkowo możesz wybrać styl formularza jasny lub ciemny

To jednak nie wszystko:

KOnfiguracja formularza krok 2

Kolejny krok konfiguracji o stworzenie produktu lub wielu jego odmian. Mogą to być różne plany abonamentowe. Wpisujesz nazwę produktu, jego cenę i decydujesz o tym czy płatność będzie jednorazowa czy cykliczna. Płatność miesięczna, kwartalna, półroczna, roczna, a nawet co 2 lata!

Klikając w przycisk +Add plan pojawi się kolejny analogiczny formularz, gdzie wprowadzasz dane kolejnego planu abonamentowego z inną nazwą, inną ceną lub innym okresem rozliczeń cyklicznych.

Idąc dalej mamy jeszcze pola formularza. Nie dziwi fakt, że im mniej pól tym konwersja rośnie, dlatego domyślnie formularz zawiera tylko trzy pola:

Konfiguracja formularza krok 3

Możesz zmienić ich kolejność, zmienić nazwę, dodać nowe pola lub usunąć te których nie potrzebujesz. Minimum to jedno pole zawierające adres email. Jeśli masz produkty, gdzie wystarczy podanie samego adresu email, formularz będzie jeszcze krótszy 🙂

W ustawieniach zaawansowanych znajdziesz możliwość wstawienia własnego adresu URL, na który Klient zostanie przekierowany po pomyślnie wykonanej transakcji oraz adres URL informujący o błędzie. Możesz zmienić metodę przesyłania danych, a także użyć własnej domeny i na koniec opcja pozwalająca wprowadzić informacje o polityce prywatności czy regulaminie.

Konfiguracja formularza krok 4

Tyle jak chodzi o startową konfigurację. Wystarczy teraz kliknąć w przycisk utworzenia formularza i można mu się przyjrzeć. W naszym przykładzie wygląda tak:

Tak wygląda formularz stworzony w PayForm

Całkiem przyjemny. Pomimo, że formularz nie jest rozbudowany i zawiera raptem trzy pola dotyczące zamawiającego, to mimo wszystko jest dość długi. Owszem to może być zaletą, bo wystarczy go wypełnić i kliknąć w przycisk Kup Teraz, bez żadnych dodatkowych czynności. Jeśli jednak ta forma Ci nie odpowiada, formularz można podzielić na dwa kroku. Aby to zrobić musisz przejść do jego ustawień:

W tym miejscu przejdziesz do edycji formularza

W tym miejscu znajdziesz w zasadzie wszystkie ustawienia, które omówiłem, ale dojdzie kilka do tej pory nieznanych jak możliwość podzielenia formularza na dwa kroki:

Opcje pozwalające rozbić formularz na dwa kroki

Po wprowadzeniu powyższej konfiguracji i zapisaniu zmian formularz będzie wyglądał nieco inaczej:

Krok 1

Pierwszy krok, to dane na temat osoby zamawiającej, a drugi to płatność:

Krok 2

W momencie gdy zamawiający wypełni formularz, płatność zostanie automatycznie przetworzona przez Stripe lub PayPal. Musisz tylko w ogólnych ustawieniach aplikacji podpiąć swoje konto PayPal/Stripe.

Osadzenie formularza na stronie

Stworzony formularz można bez problemu osadzić na dowolnej stronie. Jeśli korzystasz z WordPressa masz dwie opcje.

  1. Wstawienie kodu, który pobierzesz z ustawień formularza. Możesz go wstawić albo za pomocą bloku HTML Gutenberga lub analogicznego widgetu Elementora i tę opcję sugeruję wykorzystać.
  2. Druga droga to zainstalowanie wtyczki dla WordPressa i wykorzystanie jej możliwości. Tu jednak bym się poważnie zastanowił z dwóch powodów: wtyczka nie aktualizowana od 3 lat, czyli od momentu gdy projekt wystartował, a drugi powód czysto pragmatyczny, to minimalizacja ilości wtyczek, a nie ich dokładanie tam gdzie wcale nie są potrzebne.

Jak wykorzystać PayForm

Przede wszystkim po co skoro masz zainstalowanego WooCommerca i przy jego pomocy sprzedajesz produkty. PayForm może być niezwykle przydatny, gdy zechcesz formularz zakupu umieścić na stronie lądowania. Standardowo pewnie robisz to tak, że na stronie lądowania masz opis jakieś fotki i wezwanie do działania, które albo prowadzi do koszyka, albo co gorsza do strony produktu, gdzie potencjalny Klient będzie dopiero klikał w dodaj do koszyka i przechodził przez cały proces.

Jak pewnie się domyślasz, powyższa strategia generuje znacznie większy współczynnik porzuconych koszyków, ale gdybyś dodał na stronie lądowania prosty formularz szybkiego zakupu jest spora szansa, że konwersja wzrośnie.

Strony sprzedażowe

Wspomniałem, że PayForm ma także możliwość tworzenia stron sprzedażowych. Owszem prostą stronę lądowania zbudujesz. Masz także do dyspozycji garść gotowych szablonów, przykład:

Przykład strony lądowania stworzonej w PayForm

Krótka piłka, prawda? Oczywiście taką stronę możesz dowolnie rozbudować wykorzystując dość wygodny edytor wizualny. Czy coś jeszcze?

Strona członkowska

PayForm daje Ci we władanie moduł tworzenia dowolnej ilości stron członkowskich, w ramach których możesz umieszczać treści dostępne tylko dla osób, które wykupiły abonament. Taka strona jest maksymalnie prosta, ale z pewnością w niejednym przypadku spełni swoje zadanie. Możesz w ten sposób udostępniać pliki lub firmy wideo. Nie jest to jednak system CMS w ramach którego będziesz mógł pisać artykuły dostępne tylko dla abonentów.

Dodanie treści do strony członkowskiej

Trochę ubogie, przynajmniej jak dla mnie, ale być może w Twoim przypadku się sprawdzi. Jeśli nie, to nie ma się tym co przejmować, ponieważ to tylko dodatek. Najważniejsze są formularze szybkich płatności.

Jak spiąć formularze z WooCommerce?

Samo osadzenie formularza płatności na dowolnej podstronie WordPress, nawet w artykule na blogu nie wymaga żadnych zabiegów. Kopiujesz kod i wstawiasz go korzystając z bloku/widgetu Gutenberga lub Elementora tudzież innego buildera.

W tym artykule wstawiam za pośrednictwem Gutenberga realny formularz jaki utworzyłem testując narzędzie, więc możesz się mu przyjrzeć, a jeśli zechcesz dodatkowo wesprzeć moje działania na JZS i kanale YT, gdzie wszystko co publikuję jest dostępne bezpłatnie, możesz przy jego pomocy przekazać darowiznę stając się jednocześnie ambasadorem tych projektów za co z góry dziękuję!

Natomiast gdy mowa o głębszej integracji, to dostępna jest integracja z zapier, ale wkrótce mają się pojawić także webhooki, a więc można będzie wysyłać dane do dowolnego integratora np. Pabbly Connect, Integromat.

Z kolei w sytuacji gdy na swojej stronie masz wtyczki do automatyzacji takie jak Uncanny Automator, będzie można webhookiem przesłać dane z formularza bezpośrednio do WordPressa, dzięki czemu będziesz mógł automatycznie utworzyć konto użytkownika i dać mu dostęp do kursu, który wykupił i znacznie więcej bo to tylko przykład.

Na pewno z tej opcji skorzystam w kontekście kursu WordPress i być może innych, chociażby po to żeby sprawdzić skuteczność. Teoretycznie porzuceń powinno być mniej, ale czy tak faktycznie będzie? Dam znać 🙂

Dwie formy płatności: karta za pośrednictwem Stripe i PayPal. Dane karty nie są przechowywane na JZS!

Ile kosztuje PayForm

Jeśli zechcesz kupić dostęp do narzędzia na stronie produktu, cennik na obecną chwilę prezentuje się w następujący sposób:

Standardowy cennik PayForm

Pierwsza opcja za 15 dolarów daje możliwość tworzenie nieograniczonej ilości formularzy, ale dodatkowo jest pobierana prowizja w wysokości 1,5%. Aby uniknąć prowizji i mieć dostęp do wszystkich narzędzi trzeba wydać 99 miesięcznie.

I teraz uwaga! Na SaaS Mantra dosłownie 3 dni temu pojawił się deal, gdzie dostajesz dostęp wieczysty do planu PRO (zero prowizji i pełny dostęp) za 49 dolarów!

Czy polecam

Za taką cenę nie zastanawiałem się długo. Formularze działają bez problemów. Jedyne co trzeba doszlifować, to niektóre tłumaczenia, ale w tej sprawie będę się z twórcami kontaktował i mam nadzieję, że uwzględnią moje sugestie. Mówiąc krótko POLECAM zwłaszcza tym, którzy sprzedają za pośrednictwem stron lądowania.

Mam również w swoim arsenale podobne narzędzia jak Plug&Pay, które jest bardziej rozbudowane (dłużej na rynku), ale w PayForm urzeka mnie prostota i czytelność tworzonych formularzy płatności. Także backend jest bardzo prosty, a nie lubię tracić swojego czasu na zastanawianie się “gdzie to ustawić?“. Jeśli sprzedajesz produkty cyfrowe lub usługi PayForm świetnie się do tego nadaje.

Udostępnij

Zobacz również

Bezpłatne informacje o nowościach JZS

Zapraszam Cię do grona Subskrybentów! Tysiące Czytelników już subskrybuje wiadomości z JZS.

W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Twój adres jest tu bezpieczny.

Polecane Oferty LifeTime!

Encharge

Automatyzacja Email Marketingu. Zwiększ skuteczność prowadzonych kampanii.

Labrika

Optymalizacja treści w oparciu o konkurencję w TOP10, monitoring pozycji,...

WooFunnels ltd
WooFunnels

Kreator lejków sprzedażowych dla WooCommerce i procesów automatyzacji w jednym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *