W poprzednich artykułach na UczymyJak omówiłem proces stworzenia i przygotowania sklepu pod sprzedaż. Dziś chcę Ci pokazać, w jaki sposób generować tę sprzedaż i co możesz zrobić żeby ją zwiększyć :).

Skupię się przede wszystkim na pozyskaniu i obsłudze klienta z naciskiem na narzędzie callback24, które ma wtyczkę w repozytorium WordPress, a także aplikację mobilną.

Używam tego rozwiązania od mniej więcej dwóch miesięcy (licząc od daty pierwszej publikacji tego tekstu) i naprawdę jest świetna, a nie jedną tego typu usługę testowałem w przeszłości. Callback24 najmocniej jak na razie przypadł mi do gustu. Połączenia wysokiej jakości i bardzo czytelne, pomocne dane statystyczne, a do tego nie miałem jak na razie ani jednego problemu z tym narzędziem 🙂

Strona callback24

Podrzucę Ci również kilka wskazówek. Oto pierwsza z nich:

Możesz mieć najatrakcyjniejszy sklep internetowy w branży, zatrudnionych najlepszych marketingowców i duży budżet na reklamę. Jeśli Twoja obsługa klienta nie będzie na wysokim poziomie – nie będziesz miał sprzedaży takiej jaka mogłbyś mieć gdybyś zadbał o support, doradztwo itp… Pokażę to na przykładzie 🙂

Sklep odzieżowy w realu, okres promocyjny (mogą być nadchodzące święta), 30 osób w sklepie, jedna Pani obsługująca. Co chwila ktoś do niej podchodzi „poproszę doradzić mi…”. Bardzo łatwo przewidzieć, że w pewnym momencie zrobią się „korki”, ktoś będzie czekał zbyt długo, ktoś inny burknie coś pod nosem. Klienci zaczną wychodzić. Podejrzewam, że mogłeś mieć taką sytuację zwłaszcza w dużych marketach gdzie nie masz za wiele czasu, a obsługi brak lub jest zajęta rozmową z innymi Klientami. To potrafi być mocno irytujące. W moim przypadku najczęściej doświadczam tego w marketach budowlanych 🙂

Podobnie może być u Ciebie na stronie internetowej, jeśli nie zadbasz o Klienta i nie dasz mu możliwości bezpośredniego kontaktu z doradcą. Możesz nim być Ty we własnej osobie, a także ludzie z Twojego zespołu.

Po pierwsze, przygotuj sklep

O tym pisałem już w innym artykule „Jak założyć sklep internetowy„. Teraz w skrócie przypomnę.

Klienci kupują oczami. Zadbaj o to, by sklep był atrakcyjny wizualnie, a przy tym pozytywnie odróżniał się od konkurencji. Nie przeginaj z gadżetami, a najlepiej odpuść je sobie 😉 Przejrzyste menu i intuicyjna ścieżka zakupu to kolejny krok, o którym nie możesz zapomnieć. Klienci kupują pod wpływem emocji, warto o tym pamiętać tworząc sklep.

Nie zapomnij o danych kontaktowych. Numer telefonu, adres e – mail czy widget pozwalający oddzwonić do Klienta w ciągu X sekund to absolutne podstawy.

Kolejnym krokiem są opisy i zdjęcia produktu. Zdjęcia na białym tle już nie wystarczą. Dobrym pomysłem jest pokazanie sposobu wykorzystania danego produktu. Torebka w towarzystwie gotowej stylizacji (którą można kupić w sklepie), naklejki na ścianę w gotowej aranżacji itp.

Niezwykle ważne są treści przystosowane pod pozycjonowanie oraz prowadzenie bloga.
Dzięki temu klient będzie mógł trafić do Twojego sklepu poprzez tzw. „długi ogon”, czyli frazy mniej dla Ciebie oczywiste. Zerknij na poradnik SEO gdzie znajdziesz znacznie więcej praktycznych informacji.

Pamiętaj koniecznie o wersji mobilnej Twojego sklepu internetowego. Szybkość ładowania się sklepu i dopasowanie pod wersję mobile to podstawa. Gdy mowa o optymalizacji wydajności strony, to również ten temat był poruszany wcześniej: Jak przyspieszyć stronę.

Po drugie: wybierz formę promocji

Samo stworzenie rewelacyjnego sklepu to za mało. Jak pisałem wcześniej, to dopiero początek drogi. Albo poświęcamy się temu w 100% albo możemy sobie darować. Nie ma innej drogi.

Rozwiązań jest kilka:

  • Content marketing – wszelkiego rodzaju artykuły, poradniki, wywiady, materiały video, którymi zbudujesz wizerunek wiarygodnego sprzedawcy. Publikowane treści będą pracowały na zainteresowanie Twoim sklepem i sprzedaż.
  • Reklamy Google Ads – bardzo dobre rozwiązanie na początek. Reklamy działają od razu, jak tylko zasilisz budżet reklamowy. Pozwalają docierać do określonej grupy docelowej. W panelu widzisz efekty kampanii, wysokość stawki za kliknięcie itp. Wcześniej dobrze się przygotuj, żeby nie przepalać budżetów, co w przypadku reklamy internetowej jest czymś bardzo łatwym.
  • Facebook Ads – prowadzenie social mediów wymaga systematyczności i pomysłu. Nie przynosi efektów od razu, ale pozwala systematycznie budować wizerunek Twojej firmy. Z kolei prowadzenie kampanii reklamowej w social mediach wymaga wiedzy (podobnie jak reklamy w Google Ads), znajomości trendów i potrzeb swoich Klientów.
  • Pozycjonowanie – w przypadku tej formy promocji na efekty będzie trzeba poczekać. Dopiero po kilku miesiącach, a nierzadko nawet dłużej Twoja strona internetowa może wskoczyć na pierwszą stronę wyników wyszukiwania na określone frazy. Plusem tej formy promocji jest pewna stabilność. Kiedy już trafisz na dobre pozycje masz spore szanse, żeby utrzymać się na nich dłużej.

Po trzecie: odbieraj telefony i oddzwaniaj

Temat wydaje się banalny, przecież niemal wszyscy na co dzień rozmawiamy z klientami, czy Partnerami. Co robisz, gdy dzwoni do Ciebie klient? Jeśli pierwsza Twoja myśl to „no jak to co, odbieram telefon”, to jesteś w mniejszości, serio :).

Jakiś czas temu callback24 przeprowadził badanie pt. Ilu sprzedawców oddzwania do klientów? Wynika z nich, że Ponad połowa sprzedawców nie odbiera telefonów od klientów. I nie oddzwania.

Kontakt telefoniczny stanowi ważny punkt styku przed dokonaniem zakupu – to kolejny wniosek z przeprowadzonych badań.

Odbierając każdy telefon od klienta masz spore szanse na sprzedaż. A co w sytuacji, gdy nie możesz odebrać połączenia?

Callback24 pomoże Ci usystematyzować połączenia przychodzące, wychodzące i callback, a nieodebrane połączenia zaplanować na dogodniejszy termin.

Po czwarte: obserwuj porzucone koszyki

Porzucone koszyki zdarzają się w każdym sklepie online. W zasadzie nawet co trzeci potencjalny zakup może kończyć się niezrealizowaną transakcją. Jakie mogą być przyczyny?

  • zbyt wysokie koszty dostawy
  • konieczność założenia konta
  • brak konkretnej formy płatności lub dostawy
  • zbyt długi proces zakupu
  • błędy w sklepie
  • zbyt długa dostawa
  • skomplikowana polityka zwrotu

Część z tych porzuconych koszyków moglibyśmy odzyskać. W jaki sposób?
Poprzez kontakt z klientem. Dając mu szansę na rozmowę, na wysłuchanie jego potrzeb i problemów, możesz znaleźć dla niego rozwiązanie i zyskać lojalnego klienta.

Po piąte: mierz wyniki

Czy wiesz, ilu Twoich klientów kupiło przez polecenia?
Czy wiesz, ilu klientów przyciągnęła reklama w social mediach?
Ile uzyskałeś sprzedaży z rozmów telefonicznych?

To wszystko można zmierzyć!
Wystarczą dobre narzędzia i trochę chęci lub spec od marketingu w zasięgu ręki.

Jako pierwsze narzędzie podpowiem – Google Analytics

Kombajn informacyjny, jednak potrzebna jest dostateczna wiedza, aby umieć tym narzędziem się posługiwać i wyciągnąć interesujące nas statystyki. Dzięki niemu dowiemy się, ile osób było na naszej stronie internetowej, kto dokonał zakupu oraz, z jakiej podstrony ten zakup został dokonany.

Drugie, prostsze narzędzie to wspomniany już wcześniej callback24

W panelu znajdziesz informacje dotyczące rozmów przychodzących, wychodzących i callback. W raporcie masz także dane dotyczące najefektywniejszych konsultantów, stron, z których jest najwięcej połączeń, numery telefonów i wiadomości e-mail od klientów.

Callback24 pozwala na łatwą integrację z Google Analytics. To z kolei daje Ci wiedzę dotyczącą osób, z którymi rozmawiałeś przez telefon i które finalnie coś u Ciebie kupiły.

Jakich efektów możesz się spodziewać? Przykładowo callback24 zwiększył wartość zamówienia w sklepie muzycznym o 169% w 3 miesiące w porównaniu do transakcji bez udziału callback24.

Podsumowanie

Zawsze pamiętaj, że od konkurencji dzieli Cię tylko jedno kliknięcie myszką”.
Lolson Zawadzki – Full Brain Marketer

Masz duży wpływ na swoich klientów i sprzedaż. Rozmawiaj i buduj każdego dnia bazę lojalnych, powracających klientów!

Udostępnij

Zobacz również

polecane darmowe wtyczki WordPress

Wtyczki WordPress – Darmowe i polecane

Co pewien czas odgrzebuję stare wpisy na blogu i gruntownie je zmieniam. Tekst „Wtyczki WordPress” również doczekał się aktualizacji. Zachęcam Cię do podobnej aktywności nie

Bezpłatne informacje o nowościach JZS

Zapraszam Cię do grona Subskrybentów! Tysiące Czytelników już subskrybuje wiadomości z JZS.

W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Twój adres jest tu bezpieczny.

Polecane Oferty LifeTime!

Encharge

Automatyzacja Email Marketingu. Zwiększ skuteczność prowadzonych kampanii.

WooFunnels ltd
WooFunnels

Kreator lejków sprzedażowych dla WooCommerce i procesów automatyzacji w jednym.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.