Masz już swoją firmę i nawet udało ci się zrobić stronę internetową. Czekasz, czekasz i nic. Dlaczego? Ponieważ to stanowczo za mało. Musisz działać nie tylko w obszarze marketingu internetowego, ale nie powinieneś zapominać także o tradycyjnych formach reklamy, które nadal są bardzo skuteczne zwłaszcza jeśli działasz na rynku lokalnym. Zadbaj więc o wizytówki, ulotki szyld przed lokalem i o odzież reklamową.
Koszulki firmowe
Z pozoru banalny temat, ale jak się zastanowisz okaże się, że to najtańsza i bardzo skuteczna forma reklamy Twojej firmy. Dlaczego? Koszt stworzenia koszulek firmowych jest niewielki, a wszędzie gdzie pójdziesz osoby, które mijasz będą zerkały mimochodem na to co masz na koszulce. Wyobraź sobie, że idziesz zatłoczoną ulicą, a na plecach masz adres swojej strony www i krótkie info czym się zajmujesz. Za tobą przewijają się ludzie, który mają całkiem sporo czasu na to aby dokładnie przeczytać to co widnieje na Twoich plecach. Są wśród nich tacy, którzy szukają tego co oferujesz. Na pewno nie raz widziałeś jadąc autem przed sobą samochód z reklamą na którą chcąc nie chcąc zerkałeś. To działa dokładnie tak samo tylko ma większy zasięg i nie stwarza zagrożenia w ruchu drogowym gdybyś chciał zanotować adres 🙂 Jeśli wrzucisz QRcode to kto wie czy ktoś zaintrygowany nie zrobi Ci fotki, a potem sprawdzi gdzie dokładnie kod prowadzi – oczywiście do Twojej strony internetowej. Możesz nawet poszaleć i zachęcić do zrobienia zdjęcia jakimś hasłem na koszulce i specjalnie pod ten kod przygotować stronę lądowania, gdzie powitasz odwiedzającego zaskakującym go tekstem “Dziękuję za zrobienie zdjęcia mojej koszulki – specjalnie dla Ciebie mam specjalny rabat….”. Można się tym naprawdę fajnie bawić, kwestia wyłącznie pomysłowości, a efekty mogą być zaskakujące.
Koszulki dla firmy i różne techniki nadruku
Dlaczego o tym wszystkim piszę? Po pierwsze to dodatkowa i od lat działająca forma reklamy po drugie ostatnio robiłem wdrożenie ciekawego narzędzia (kreatora koszulek) o którym za chwilę napiszę.
Koszulki firmowe można zrobić na wiele sposobów. Pewnie nie jest Ci obcy sitodruk. To jedna z najstarszych metod nadruku nie tylko na odzieży i wciąż cieszy się dużą popularnością z uwagi na trwałość nadruków jak i koszty ich wykonania. Jeśli zamawiasz kilkaset sztuk czy kilka tysięcy jest to praktycznie jedyna technologia która nie zrujnuje Twojego portfela. Niestety w przypadku mniejszych nakładów np. 20 czy 100 bardzo często okazuje się nieopłacalna zwłaszcza jeśli nadruk składa się z kilku kolorów. Do każdego koloru trzeba naświetlać matrycę, a każda taka operacja to dodatkowe koszt, które sprawiają, że małe nakłady nie będą atrakcyjne finansowo. Niektóre drukarnie nawet nie zawracają sobie głowy nakładami mniejszymi niż 200 sztuk.
Co zatem wybrać jeśli chcesz wydrukować jedną, kilka czy kilkadziesiąt koszulek firmowych z własnym logo i wspomnianym trickiem na plecach? Na szczęście są także inne technologie nanoszenia nadruków na odzieży. Jedną z najnowszych i zdobywającą coraz większą popularność to technologia cyfrowa w skrócie DTG. Polega ona na tym, że nie trzeba przygotowywać żadnych matryc, wystarczy plik graficzny, z którego można bezpośrednio nanieść nadruk na koszulce firmowej czy jakiejkolwiek innej np. na prezent urodzinowy. Technologia ta ma wiele innych zalet. Nie ogranicza Cię ilość kolorów jak w przypadku sitodruku, a nadruki mogą mieć nawet przejścia tonalne co pozwala drukować także zdjęcia.
Technologia DTG w przeciwieństwie do sitodruku świetnie sprawdza się przy niewielkich nakładach nawet jednej sztuki, natomiast w przypadku realizacji 300 albo 3000 koszulek firmowych koszty jednostkowe będą dość duże i przy takich ilościach ta technologia pod kątem ceny przynajmniej na razie nie jest w stanie konkurować z sitodrukiem.
Co jeszcze? Np. nadruki termotransferowe wykorzystujące specjalne folie. Ta technologia jest tania, ale przy jej wykorzystaniu można nanosić jedynie proste formy graficzne, np. jednokolorowe napisy lub proste znaki graficzne najlepiej jednokolorowe.
Jaka technikę nadruku wybrać?
Odpowiedz sobie na pytanie ile chcesz zamawiać koszulek. Jeśli to niewielki nakład idź w DTG lub Flex. W sytuacji gdy potrzebujesz kilkuset i więcej koszulek firmowych (np. aby rozdawać je na rozmaitych eventach) wówczas działaj z sitodrukiem.
Jak zrobić koszulkę z nadrukiem firmowym?
Jeśli potrafisz projektować temat jest oczywisty. Sam zasiądziesz do programu graficznego np. Adobe Illustratora i przygotujesz wzór. Schody zaczynają się gdy nie potrafisz obsługiwać takich narzędzi bo w takiej sytuacji pozostaje Ci zlecić to komuś na zewnątrz np. agencji reklamowej, która zazwyczaj za projekt policzy sobie dodatkowe pieniądze. Jednak nawet jeśli nie znasz programów graficznych nie musisz wydawać pieniędzy na projekt, bo z pomocą przychodzi Kreator Koszulek. To właśnie narzędzie przy którym ostatnio pracowałem, a które potrafi niesamowicie ułatwić życie i zamawiać koszulki w niewielkich ilościach choćby 1 sztukę!
Mógłbym opisać krok po kroku jak powstaje koszulka firmowa przy użyciu kreatora koszulek, ale jak doskonale wszyscy wiemy jeden obraz zastępuje 1000 słów a jeden film 10000 słów. Przygotowałem więc krótkie wideo, na którym stworzyłem koszulkę firmową którą widzisz powyżej. Do jej stworzenia potrzebujesz jedynie logotypu. Może być w formacie .PNG z wyseparowanym tłem lub możesz logo wyeksportować do formatu .SVG co pozwoli na jego bezstratne skalowanie. Niczego więcej nie potrzebujesz. Obejrzyj.
Proste prawda? W sumie zajęło mi to jakieś 2 minuty i mam koszulkę dokładnie taką na jakiej mi zależy. Zamówię i będę paradować w niej po deptaku w Lublinie 🙂
Kreator koszulek firmowych i nie tylko
To co tu zaprezentowałem to działania nastawione konkretnie na reklamę Twojej firmy, ale oczywiście kreator koszulek służy także do tworzenia rzeczy nie koniecznie związanych z Twoją firmą. Przy wsparciu kreatora koszulek stworzysz fajny prezent dla siebie i dla Twoich bliskich np. na urodziny lub inne okazje. Na uwagę zasługuje fakt, że w kreatorze znajdziesz nie tylko standardowe koszulki reklamowe, ale także odzież organiczną. To odzież uszyta z bawełny organicznej, której uprawa odbywa się przy wykorzystaniu wyłącznie naturalnych metod. Nie jest przesiąknięta chemią, a kupując taką koszulkę przyczyniasz się do ochrony naszego środowiska. Jeśli Twoja firma ma jakikolwiek związek z dbałością o środowisko, to takie koszulki są wręcz konieczne, natomiast nawet jeśli nie, to zamawiając tego typu odzież reklamową możesz ten fakt świetnie wykorzystać marketingowo przedstawiając siebie i swoją firmę jako nieobojętną na los naszej Planety i innych ludzi. Zbudujesz pozytywny wizerunek swojej firmy przy użyciu tak niepozornego produktu jak koszulka z nadrukiem firmowym. Polecam.
Koszulki firmowe w hurtowych ilościach
Wspomniałem, że przy dużych nakładach od kilkuset sztuk w górę, bardziej będzie Ci się opłacało wejść w sitodruk niż nadruk cyfrowy. Ale hurtowe zamówienie to także 20 sztuk. Bez względu na to czy potrzebujesz 10 koszulek czy 1000 także możesz wykorzystać kreatora koszulek. Po prostu stwórz nadruk, następnie kliknij w pasku narzędziowym sekcję “Udostępnij”, wygeneruj link i prześlij go z prośbą o indywidualną wycenę na adres [email protected]. Nie zapomnij dopisać w jakich ilościach chcesz zamówić dane koszulki, bluzy czy cokolwiek innego i w jakich kolorach. Na tej podstawie zostanie przygotowana indywidualna wycena.
Zobacz również
Publikacje prosto na Twój email!
Zapisz się i obserwuj co dzieje się na Wooj, Uczymyjak i PoznajWP
W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Twój adres jest bezpieczny.
Polecane Oferty LifeTime!
WooLentor
Builder dla WooCommerce. Zaprojektujesz strony koszyka, zamówienia, konta klienta, produktów itd… Do tego ogrom innych funkcji, pozwalających zwiększyć konwersję.
SmartQuizBuilder dla agencji
Połącz zabawę z marketingiem dodając na swojej stronie ankiety i różnego rodzaju quizy.
Trust – dowody społeczne
Kolekcjonuj opinie o swoich produktach lub usługach także w formie recenzji video!