Być może masz za sobą doświadczenia związane z prowadzeniem sklepu internetowego. Być może stworzyłeś go będąc bardzo podekscytowanym faktem, że już niedługo twoje życie ulegnie diametralnej zmianie. Włożyłeś w sklep ogrom pracy, zainwestowałeś w dobry hosting WordPress, w topowe wtyczki i motyw, a potem czekałeś…. Niestety nic się nie działo. Sprzedałeś kilka produktów na krzyż, a może kompletnie nic.

Być może teraz jesteś przed drugim podejściem, ale poważnie zastanawiasz się czy poprzednie działania były błędem i czy jest w ogóle sens raz jeszcze podjąć wyzwanie. Podpowiem Ci, że Twoje poprzednie doświadczenia nie były błędem! Sprawiły, że zdobyłeś nową wiedzę, którą teraz możesz lepiej spożytkować.

Jest wiele obszarów o które warto intensywniej zadbać niż poprzednio, a jednym z nich jest wydajność sklepu. Znajdziesz wiele osób, które powiedzą Ci, że nie ma szans na uruchomienie szybkiego sklepu na bazie WooCommerce, ale to nieprawda. W sieci funkcjonuje wiele projektów ecommerce opartych o WordPressa i WooCommerce, które generują miliony dolarów rocznego dochodu (nie przychodu). Chciałbyś dołączyć do takiego grona? Ba… 🙂

O wydajności pisałem już sporo, ale to niekończący się temat, który tak jak Internet i nasze zachowania z nim związane wciąż ewoluuje. Często jest tak, że większość osób z którymi rozmawiam mówi: “Wiem, że szybki sklep będzie lepiej sprzedawał”, ale gdy zapytam dlaczego? Okazuje się, że prawie nikt nie jest w stanie tego sensownie uargumentować. “Po prostu jak sklep działa szybciej ludzie chętniej kupują”. To prawda, ale czasem warto rozbić to na na mniejsze elementy, żeby lepiej zrozumieć mechanizmy mające wpływ na decyzje zakupowe. Oto kilka z nich.

Klienci będą zachwyceni

Jeśli Twoja strona jest wolna, ludzie ją odwiedzający podświadomie czują frustrację, co oznacza, że nie zostawią u Ciebie swoich pieniędzy. Wyobraź sobie, że wchodzisz do klasycznego sklepu, w którym czujesz się źle. Sprzedawca nie podchodzi pomimo, że czekasz już dłuższą chwilę. W pewnym momencie frustracja przekształci się w zdenerwowanie, odwrócisz się na pięcie i wyjdziesz. Dokładnie tak samo jest w Internecie.

Wiem, że nie mówię teraz nic, czego byś nie wiedział, ale jeśli pomyślisz o tym jak się czujesz, gdy ładowanie strony trwa wieczność, to wiesz dokładnie w czym rzecz. A kiedy wszystko ładuje się błyskawicznie, jesteś szczęśliwy. Zadowolenie Klienta to jeden z czynników sukcesu jaki możesz osiągnąć prowadząc dobrze zoptymalizowany sklep internetowy.

Zaangażowanie

Kiedy Twoja strona jest wolna, ludzie z niej uciekają i to w zasadzie jedyna ich aktywność. Gdy sklep jest szybki, to Ci sami Klienci spędzają na nim więcej czasu. Chętniej klikają po zakładkach, po kategoriach produktów i w same produkty. Dzięki temu mogą lepiej poznać Twój sklep, a to sprawia, że rodzi się pomiędzy wami niewidzialna więź, która z pewnością przyniesie lepsze wskaźniki konwersji.

Twoi Klienci nie mają czasu, są zabiegani

Coraz więcej sprzedaży w Internecie odbywa się za pomocą urządzeń mobilnych. Dlaczego? Nie dlatego, że wszyscy siedzimy w domu i nie mamy nic do roboty, albo dlatego, że lubimy nasze telefony bardziej niż duże ekrany komputerów. Nie. To dlatego, że wszyscy jesteśmy zajęci. Jesteśmy w ciągłym ruchu. Oznacza to, że nie mamy zbyt wiele czasu. Jeśli Twoja strona ładuje się zbyt długo lub przejście z jednej strony na drugą zajmuje dużo czasu, to ja z niej uciekam, ale potem wrócę… W praktyce nigdy nie wracają lub niezwykle rzadko.

Klienci mogą kupować gdzie indziej

OK, jeśli masz unikalne produkty, których nikt poza Tobą nie ma, masz dobrą pozycję, ale jeśli są to produkty takie jak u konkurencji lub bardzo podobne nie licz na to, że ładny slider na stronie głównej sprawi, że wszyscy będą chcieli kupować tylko u Ciebie. Sklep powinien być maksymalnie prosty i powinien dawać szybki dostęp do produktów, a nie ozdobników, które powodują że działa wolniej.

Jeśli sklep jest przeładowany gadżetami, źle zoptymalizowany lub co gorsza wcale, to nigdy nie będzie szybki, a jeśli nie będzie, możesz być pewien, że potencjalny Klient stwierdzi że tych produktów, które są u Ciebie poszuka w innym miejscu.

Klienci porzucają koszyki

Pamiętam jak kiedyś zadzwonił do mnie jeden z kursantów na PoznajWP i powiedział, że coś z jego sklepem jest nie tak, bo ma bardzo duży wskaźnik porzuconych koszyków. Zapytałem jak duży. Odpowiedź: 45%. Powiedziałem, że to bardzo dobry wynik i tak w rzeczywistości jest. Standardowo porzucenia koszyków to średnio 70%, co oznacza, że na 10 osób które dodadzą coś do koszyka raptem 3 finalizują zakup.

Jeśli jednak Twój sklep jest wolny ten wskaźnik może być jeszcze większy, a w skrajnych przypadkach możesz być blisko 100% porzuceń czego z pewnością nie chcesz. Z kolei szybki sklep sprawi, że ilość porzuceń choć nie spadnie do zera to na pewno będzie niższa. Jeśli uda Ci się osiągnąć 45% powinieneś być z siebie bardzo zadowolony.

Klienci chętnie wydadzą więcej

Pod warunkiem, że doświadczenia jakich doznają w Twoim sklepie będą dla nich dobre. Wygoda w nawigacji, możliwość łatwego dostosowania produktów i wszelkie inne ułatwienia oraz rzecz jasna szybkość sklepu będą zachęcały do zakupu większych ilości produktów. Tego możesz być pewien.

Wszystko co przyspiesza dokonywanie zakupów daje pozytywne efekty

Poza szybkością ładowania stron sklepu nie możesz zapomnieć o optymalizacji procesów zakupowych. Coraz więcej pojawia się usług, które dodają przycisk szybkiego zamówienia i coraz częściej lepiej sprawdzają się niż standardowe mechanizmy. Porzucenia koszyków o których napisałem wcześniej, to także wynik zbyt złożonego procesu składania zamówienia. Jeśli możesz go uprościć do niezbędnego minimum zrób to, a zapewne odnotujesz kolejny wzrost sprzedaży.

Udostępnij

Zobacz również

Publikacje prosto na Twój email!

Zapisz się i obserwuj co dzieje się na Wooj, Uczymyjak i PoznajWP

W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Twój adres jest bezpieczny.

Polecane Oferty LifeTime!

WooLentor Lifetime Deal

WooLentor

Builder dla WooCommerce. Zaprojektujesz strony koszyka, zamówienia, konta klienta, produktów itd… Do tego ogrom innych funkcji, pozwalających zwiększyć konwersję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *