Branża e-commerce rozwija się bardzo dynamicznie.  Dzięki rozwiązaniom takim jak dedykowane platformy e-commerce, założenie sklepu internetowego jest czynnością niezwykle prostą nawet dla osób bez przygotowania informatycznego, nie wymaga też dużych nakładów  finansowych.  Jeśli jesteś ciekawy jak proste jest założenie sklepu na WooCommerce zajrzyj do artykułu Jak założyć Sklep Internetowy. Sprzedaż on-line to wciąż dla wielu osób abstrakcyjny sposób na własny biznes, który może stać się w niedługim czasie głównym źródłem dochodu.

Musimy jednak pamiętać, że założyć sklep internetowy jest niezwykle prosto , sprzedawać trochę trudniej. Czy i w jaki sposób możemy się przygotować do startu w branży e-commerce aby nie ponieść klęski?  Jeśli mamy ciekawy produkt, funkcjonalne narzędzie do sprzedaży on-line czyli oprogramowanie sklepu, dobrze dobierzemy grupę docelową i dostosujemy do niej przemyślaną strategię marketingową to nasze szanse na rentowny sklep internetowy wzrastają. Dziś zastanowimy się czym się kierować przy wyborze asortymentu, który chcemy sprzedawać?  

Przymierzając się do otworzenia sklepu internetowego musimy mieć świadomość, że nasza oferta musi być atrakcyjna na tle konkurencji, która jest niemała gdyż prawie wszystko już było lub jest. Badając konkurencję powinniśmy brać pod uwagę nie tylko rodzime sklepy on-line ale także serwisy typu Allegro, Amazon, E-bay czy Aliexpress. Konkurując tylko i wyłącznie ceną raczej nie dorobimy się kokosów, ponieważ zejście z marży morze nie pokryć kosztów obsługi sklepu lub przełożyć się na gorszą jakość obsługi Klienta co również nie wróży nam sukcesu.

Czym kierować się przy wyborze asortymentu do sklepu on-line?

Kobieta zastanawia się jakie produkty wybrać do swojego sklepu internetowego?

Produkt cyfrowy czy fizyczny?

Jeśli cenisz sobie niezależność i chcesz prowadzić swój e-biznes z dowolnego miejsca na ziemi, dużo łatwiej Ci będzie jeśli wybierzesz produkt cyfrowy lub model sprzedaży jakim jest dropshipping. Wówczas Twój sklep nie przywiąże Cię do miejsca, gdzie magazynujesz swoje produkty, jednak sprzedaż asortymentu, którego Klient nie może zobaczyć czy dotknąć jest trudniejsza na początku i trzeba poświęcić więcej czasu na zbudowanie marki.

Poznaj konkurencję

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę w branży e-commerce warto rozważyć wybór produktu z branży w której konkurencja jest stosunkowo mała. Tak więc książki, ubrania, bielizna raczej odpadają, no chyba, że masz pomysł, który rozwiąże problemy ludzi poszukujących konkretnego rozwiązania – ubrania dla alergików, dla zwierząt, bielizna menstruacyjna? Jeśli masz produkt, którego jeszcze nie ma na rynku i nie jest on tak niszowy, że grupa osób poszukujących takiego rozwiązania jest na tyle wąska, że nie będzie w stanie przynieść Ci dochodów masz duże szanse na powodzenie. Jeśli dopiero szukasz inspiracji dla swojego produktu, pamiętaj, że pomysł na ciekawy asortyment może przyjść do Ciebie w najmniej oczekiwanym momencie, warto więc mieć otwartą głowę gdyż inspiracja jest wszędzie.

Czasami najlepszy pomysł przychodzi wtedy, gdy najmniej się tego spodziewasz. Może to wpadnie ci do głowy, gdy będziesz stać w kolejce w kawiarni. A może podczas dojazdów do pracy zobaczysz coś, co pobudzi Twoją kreatywność. Miej otwarty umysł i zawsze bądź przygotowany na zanotowanie wszelkich (potencjalnie dochodowych) pomysłów. 

Zidentyfikuj luki na rynku

Każdego dnia ludzie polegają na produktach, które istnieją tylko dlatego, że ktoś kiedyś zidentyfikował potrzebę i wymyślił nowy sposób jej rozwiązania. W ciągu dnia zwracaj uwagę na rzeczy, sytuacje, które Cię lub osoby z Twojego otoczenia frustrują.  Jeśli wydaje się, że musi istnieć lepszy sposób na zrobienie czegoś, prawdopodobnie jest – i możesz być osobą, która to odkryje.

Obserwuj trendy

Wielu sprzedawców odnosi sukces, analizując najnowsze trendy – na przykład w modzie lub popkulturze – i opracowując produkt, który w jakiś sposób nawiązuje do tych trendów. Przeprowadź burzę mózgów na temat potencjalnych produktów, które mogą pomóc Ci w wykorzystaniu tego, co jest obecnie na topie, lub zastanów się, w jaki sposób trendy mogą się zmienić, abyś mógł jako jeden z pierwszych wejść na rynek, gdy pojawi się kolejna wielka rzecz.

Rób to co kochasz i na tym zarabiaj

To idealne połączenie pasji i biznesu. Być może od lat interesujesz się jogą lub innym sportem i jesteś już ekspertem w tej dziedzinie? Możesz opracować poradniki jak zacząć uprawiać jogę lub przygotować trening dostępny na platformie VOD. A może jesteś złotą rączką i potrafisz zrobić coś z niczego? Stwórz kanał z DIY i sklep, gdzie będziesz mógł sprzedawać swoje wyroby. Dodatkowo jeśli będziesz prowadzić bloga, na którym będziesz się dzielić wartościowymi treściami przyciągniesz ruch organiczny do Twojego sklepu.

Dowiedz się, na co jest popyt

Wyszukiwarki, takie jak Google, umożliwiają milionom ludzi na całym świecie przeszukiwanie Internetu w celu znalezienia prawie wszystkiego. Rozważ użycie narzędzia takiego jak Answer The Public, które dokonuje analizy wpisanej frazy i dostarcza Ci wykres zawierający wykaz pytań, które zostały wpisane przez internautów w wyszukiwarce Google. W ten sposób możesz zdiagnozować czego  szukają użytkownicy internetu i im to zaoferować.

Udostępnij

Zobacz również

Wirtualne opakowania

Wirtualne opakowania produktów

W zależności od tego, jaki jest twój wirtualny produkt, może przyjść czas, że zechcesz stworzyć dla niego wirtualne opakowanie. Ostatnio na JZS pojawił się tekst

Bezpłatne informacje o nowościach JZS

Zapraszam Cię do grona Subskrybentów! Tysiące Czytelników już subskrybuje wiadomości z JZS.

W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Twój adres jest tu bezpieczny.

Polecane Oferty LifeTime!

Scalify LTD
Scalify

Twórz reklamy, publikuj je i zwiększaj konwersje kampanii na Facebooku,...

Qwary Oferta LifeTime
Qwary

Twórz za pomocą Qwary atrakcyjne ankiety i zbieraj feedback na...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *