Dywersyfikacja kanałów komunikacji to istotny element biznesu online. Owszem można z powodzeniem poprzestać na jednym np. na Facebooku czy skupić się tylko na E-mail Martetingu. Jeśli zbudujemy dużą grupę odbiorców być może to wystarczy, ale jeśli w ręce wpada wam narzędzie, które angażuje Was w nieco mniejszym stopniu niż inne, a do tego może nieść ze sobą wyższe wskaźniki open rate, click rate czy konwersję… to dlaczego nie spróbować?

Powiadomienia Web Push

Powiadomienia Web Push to temat, który poruszałem jakiś czas temu na Jak Zrobić Stronę. Także na ten temat mieliśmy na PoznajWP webinar pod koniec 2020 roku. Uczestników kursów zapraszam na PoznajWP do strefy VIP.

W skrócie. Tego typu powiadomienia znacie doskonale. Zapewne zdarzyło się wam subskrybować je na różnych stronach, albo otrzymujecie je z aplikacji mobilnych. Powiadomienia Web Push to powiadomienia otrzymywane za pośrednictwem przeglądarki www, np. Chrome, Firefox itp.

Jeśli nigdy z takich powiadomień nie korzystaliście, to zapraszam do subskrypcji JZS (dzwonek w dolnym rogu strony). Dzięki temu sposób funkcjonowania Web Push po stronie odbiorcy powiadomień stanie się dla Was w pełni zrozumiały.

W czym tego typu powiadomienia są lepsze od innych?

Jeśli macie Facebooka i grupę fanów, to do ilu z nich docieracie z postami bez ich promowania? Do wszystkich? Nie sądzę. Docieracie tylko do niewielkiej grupy, a jeśli chcecie mieć większe zasięgi trzeba za nie zapłacić. Facebook zarabia na reklamach dlatego obcina zasięgi postów po to abyśmy za nie płacili.

E-mail Marketing? Jeśli go uprawiacie, to na jakim poziomie macie współczynniki otwarć (open ratę) i jaka jest klikalność w linki (click rate)? Czy przekracza 50%? Jeśli mocno dbacie o swoją bazę subskrybentów i pozbywacie się adresów email, które przestały reagować na wasze wiadomości to być może tak, ale jeśli prowadzicie mailing bez przykładania się do tego tematu, to open rate macie prawdopodobnie na poziomie 15-25%, a kliknięcia na poziomie kilku procent.

W przypadku powiadomień Web Push zazwyczaj wysłaną wiadomość zobaczy ponad 50% subskrybentów i kliknięcia również są na wyższym poziomie niż w przypadku email marketingu.

Kolejna sympatyczna cecha powiadomień Push, to prostota zapisania się. Nie trzeba podawać żadnych danych nawet adresu email. Kluczem jest „odcisk palca” przeglądarki w której aktywowaliśmy powiadomienia. W efekcie na powiadomienia Push zapisuje się znacznie więcej osób niż na klasyczny mailing.

Gravitec

Od lat na różnych swoich projektach korzystałem z OneSignal do powiadomień Push, do którego tak się przyzwyczaiłem, że prawdę powiedziawszy zamknąłem oczy na inne rozwiązania.

Jakieś dwa lata temu szukając nowości na temat powiadomień Push trafiłem na Gravitec. Od razu spodobał mi się interfejs, który był zdecydowanie bardziej intuicyjny niż w OneSignal. Chwilę się pobawiłem, powiedzialem „Fajne” i wróciłem do OneSignal 🙂

Pamiętam, że podobał mi się również fakt, że Gravitec ma siedzibę w naszym kraju choć jeśli dobrze pamietam, to narodził się na Ukrainie, gdzie również mają swoją siedzibę.

Co się wydarzyło?

To była dosłownie chwila. Kilka dni temu przeglądając co nowego pojawiło się na AppSumo, ku mojemu zdziwieniu zobaczyłem Gravitec. Woow..! Szybki rzut oka na ofertę i równie szybka decyzja o zakupie.

Nie często zdarza mi się tak spontanicznie reagować. Zazwyczaj zastanawiam się nad inwestycją i pytam sam siebie czy dane rozwiazanie może okazać się ciekawe dla Was i czy jest szansa, że sam wykorzystam je kiedyś w przyszłości. W tym wypadku od razu wiedziałem, że wykorzystam Gravitec w swoich projektach. Decyzja w minutę 🙂

Jeśli czytając ten artykuł oferta na AppSumo wciąż będzie aktualna, to uważam, że nie powinniście się specjalnie zastanawiać, bo takie oferty to rzadkość. Duże bazy subskrybentów Push, to także spore koszty utrzymania. Wrócimy jeszcze poniżej do samej oferty, a dla niecierpliwych już podaję link:

Interfejs Gravitec

Uwielbiam go i jestem przekonany, że ci z was, którzy korzystają, tak jak ja wcześniej z OneSignal, również jak ja pokochacie interfejs Gravitec.

Interfejs aplikacji Gravitec

Dla blogerów

Dla kogoś kto tak jak ja bloguje, bardzo fajnie sprawdzi się automatyzacja powiadomień w oparciu o kanał RSS, który możemy skonfigurować na dwa sposoby:

Sposób 1: W momencie gdy opublikujemy nowy tekst Gravitec w ciagu minuty przeanalizuje nasz RSS i natychmiast wyślę powiadomienie o nowej publikacji do subskrymentow.

Sposób 2: Możemy użyć konfiguracji, która będzie wysyłała powiadomienia o popularnych artykułach z naszego bloga i może wysyłać je w sposób „inteligentny”. Jeśli dany subskrybent już wcześniej otwierał taki lub inny artykuł, to nie dostanie powiadomienia o nim, dostanie tylko powiadomienia o treściach, których jeszcze potencjalnie nie czytał!

Automatyzacja z wykorzystaniem kanałów RSS

Sekwencje powiadomień Push

Trochę podobnie jak ma to miejsce w przypadku narzędzi do automatyzacji email marketingu, możemy w Gravitec tworzyć sekwencje powiadomień, które będą wysyłane w wybranych przez nas przedziałach czasu do subskrybentów.

Dzięki nim możemy się lepiej zaprezentować i zaprzyjaźnić z potencjalnym Klientem, dając mu to czego potrzebuje. A skoro mowa o zaspokajaniu potrzeb…

Zainteresowania

Powiadomienia można skonfigurować w taki sposób, że subskrybent będzie mógł dodatkowo wskazać jaka tematyka powiadomień go interesuje. Świetnie może się to sprawdzić w sklepach internetowych z szerokim asortymentem czy na blogach poruszających wiele tematów.

Dzięki temu możemy wysyłać powiadomienia do osób, które ich oczekują, a to w konsekwencji poskutkuje większą skutecznością prowadzonych kampanii. To segmentacja, którą znacie m.in z narzędzi do email marketingu. Polecam przetestować.

Ile kosztuje Gravitec?

Do 10 000 subskrybentów nie kosztuje nic. Możecie aktywować konto bezpłatnie i korzystać z niego tak długo jak długo nie przekroczycie wspomnianej liczby aktywnych subskrybentów. Bezpłatna wersja ma jednak ograniczenia dotyczące automatyzacji, ale nie są one specjalnie uciążliwe.

Jeśli 10 000 to za mało, wówczas pozostaje płatny plan, którego cena zaczyna się od 40 dolarów miesięcznie.

gravitec cennik

Lifetime

I na koniec najważniejsze. Wspomniałem już o tym wcześniej i jeśli zdążycie, to wasze szczęście, bo gdy piszę te słowa Gravitec jest na AppSumo w ofercie lifetime na następujących warunkach:

appsumo gravitec

Zakup jednego kodu AppSumo za 39 dolarów daje wam bazę 25 000 subskrybentów do obsłużenia bez żadnych opłat w przyszłości. Każdy kod to kolejne 39 dolarów i większy rozmiar bazy subskrybentów. Maksymalnie można wykupić pięć kodów, co pozwala budować już całkiem sporą bazę do 150 000 subskrybentów na dowolnej ilości stron.

Dla porównania ze standardowym cennikiem:

  • Koszt bazy 25 000 subskrybentów to 100 dolarów miesięcznie. Na AppSumo to samo mamy za 39 dolarów płacąc jednorazowo.
  • Przy 5 kodach dostajemy narzędzie pozwalające zgromadzić do 150 000 subskrybentów, co kosztuje nas jednorazowo 195 dolarów. Gdybyśmy chcieli utrzymać taką bazę korzystając ze standardowej oferty wówczas kosztowałoby to nas 600 dolarów miesięcznie.

Pokalkulujcie sami w dowolny sposób. Dostajecie bardzo dobre i przydatne narzędzie za śmieszne pieniądze.

Czy polecam?

Zdecydowanie tak. W takiej cenie jak już wiecie brałem z zamkniętymi oczami i już możecie korzystać z powiadomień na JZS, PoznajWP czy w panelu waszych kont hostingowych DIDHost.

Konfiguracja jest banalnie prosta. Do WordPressa macie wtyczkę, która spina wasze konto Gravitec ze stroną czy sklepem. Pozostaje jedynie skonfigurować wygląd, komunikaty i zacząć wysyłać powiadomienia 🙂

Udostępnij

Zobacz również

Lejki Sprzedażowe

Lejki sprzedażowe WordPress – WooCommerce

Lejki sprzedażowe, to podstawowa technika marketingu stosowana przez każdy poważny biznes eCommerce. Jeśli nie wdrożyłeś u siebie lejków, to zapewne każdego dnia tracisz sporą ilość

Bezpłatne informacje o nowościach JZS

Zapraszam Cię do grona Subskrybentów! Tysiące Czytelników już subskrybuje wiadomości z JZS.

W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Twój adres jest tu bezpieczny.

Polecane Oferty LifeTime!

PayForm oferta lifetime
PayForm

Generowanie formularzy szybkich płatności. Możesz tym narzędziem zwiększyć konwersję!

Now4real

Zbuduj społeczność i zwiększ zaangażowanie na swojej stronie wykorzystując Now4real.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *