„Kompletnie nie wiem jak czytać dane z Google Analytics”. Jak często to słyszę 🙂 Rzeczywiście GA, to kombajn analityczny, z którym trzeba się oswoić, co dla wielu jest ogromnym wyzwaniem. To narzędzie, które potrafi przytłoczyć, jeśli potrzebujesz jedynie prostych metryk, ale właśnie pojawiło się coś co pomoże Ci dotrzeć do najważniejszych informacji z punktu widzenia kreatora treści na stronie.
Search Console Insights to nowe narzędzie od Google Web Creators, które ma na celu ułatwienie zrozumienia wydajności treści już na pierwszy rzut oka. Łączy ono dane z Search Console i Google Analytics w celu uzyskania przyjaznego dla użytkownika przeglądu ważnych metryk. Nawet nie wiesz jak się cieszę, że takie rozwiązanie w wersji beta zostało właśnie udostępnione. Dla wielu twórców treści, to jak gwiazdkowy prezent na początku lata 🙂
Search Console Insights może pomóc użytkownikom w szybkim ustaleniu, które treści są najefektywniejsze, jak radzą sobie nowe publikacje i jak ludzie trafiają na witrynę.
Kliknięcie na małą ikonę czapki akademickiej poda Ci więcej informacji na temat zrozumienia prezentowanych danych czy wskazówki na temat tego jak poprawić zaangażowanie i wydajność treści.
Pierwsza sekcja pokazuje trend wydajności treści witryny w ciągu ostatnich 28 dni za pomocą odsłon i czasu trwania odsłony. Następna karta wyświetla karuzelę nowych treści z odsłonami, średnim czasem odsłony i odznakami dla treści o wysokim czasie w porównaniu z innymi treściami w witrynie. W ten sposób w jedną chwilę optycznie wyłapujesz treści bardziej angażujące.
Inne karty obejmują najpopularniejsze treści w ciągu ostatnich 28 dni, główne kanały ruchu, główne zapytania w wyszukiwarce Google, linki odsyłające z innych stron i mediów społecznościowych.
Karty wydajności nie są konfigurowalne, ale dają Ci punkt wyjścia do zagłębiania się w Google Analytics.
W przyszłości dla Search Console Insights będą dostępne aplikacje na iOS i Androida. Narzędzie jest teraz w wersji beta i możesz jeszcze po zalogowaniu do Google Search Console nie znaleźć informacji na jego temat, ale w ciągu najbliższych dni powinno się to zmienić.
Aktualizując poprzedni komentarz, okazuje się że dane jednak spływają do Search Console Insights, co nie jest dziwne, bo usługa GA4 jest dobrze osadzona. Niestety w przeciwieńsytwie do podpięcia do UA gdzie dane spływały równomiernie i natychmiastowo, w przypadku GA4 dane spływają bardzo skokowo i trudno powiedzieć od czego to zależy, bo pojawiają się nawet po kilkunastu godzinach.
Witam, mam problem z pozyskiwaniem danych w Search Console Insights.
Przez około dwa lata wszystko było w porządku, usługa była wyświetlana poprzez statystyki Uniwersal Analytics, podpięte za pomocą Rankh Math do witryny. Jednocześnie działał strumień GA4 który jednak nie był podpięty do witryny, ale połączony z UA tego narzędzia Google’a. Search Console Insights zbierało dane z UA, ze względu na podpięcie obu statystyk ( UA i GA4 ) w Google Search Console – co jest normą.
Teraz gdy przyszedł czas zrezygnować z UA, znów przy pomocy Rank Math przesiadłem się na GA4. Niestety tym razem statystki Search Console Insights mimo odpowiedniego podpięcia nie są widoczne, lub widoczne w bardzo ograniczonym stopniu, pomimo tego że usługa Google Analytics działa zadowalająco i wyświetla statystyki na bieżąco. Dlaczego tak się dzieje ? Sprawdziłem już wszystkie możliwości i kilkukrotnie zmieniałem kolejność i rozdaje powiązań, niestety nadaremnie.