Zauważyłeś być może, że ostatnio na UczymyJak częściej pojawiają się teksty związane z marketingiem, a zwłaszcza tematy ocierające się o lejki sprzedażowe. Pamiętam jak kilka lat temu na runku pojawiła się wtyczka CartFlows. Rozkochała w sobie wielu sympatyków WooCommerce w tym także mnie, ale nie trzeba było czekać zbyt długo, a zaczęły pojawiać się konkurencyjne rozwiązania. To zupełnie naturalne, ponieważ chcemy żeby nasze sklepy sprzedawały coraz więcej, żeby kampanie marketingowe przynosiły możliwie największe zwroty z inwestycji, a twórcy wtyczek starają się te potrzeby zaspokajać.
Większa sprzedaż to nie tylko fajny produkt. Oczywiście jeśli to co sprzedajesz jest na swój sposób unikalne masz w rękach spory atut. Ale jeśli takich lub bardzo podobnych produktów w Internecie jest więcej, to tym co zdecyduje o wzroście sprzedaży może być sposób optymalizacji procesu zakupowego.
Podejrzewam, że zdarzyło Ci się dokonywać zakupu produktu lub usługi X, gdzie w trakcie tego procesu oprócz produktu jaki na starcie kupiłeś sklep proponował Ci kolejne i kolejne i kolejne… Czasem ten łańcuszek potrafi być dość długi, aż do przesady ?
Mógłbyś powiedzieć, że to bez sensu, bo im więcej proponujesz tym szanse na pomyślny finał zaczynają maleć. Kto lubi jak próbuje się mu sprzedać więcej niż pierwotnie zakładał. Pewnie nikt, ale jeśli umiejętnie poprowadzisz sprzedaż może się okazać że w rzeczywistości Klient zostawi znacznie więcej swoich pieniędzy i będzie z tego faktu bardzo zadowolony ? Korzyści obustronne.
FunnelKit – dawniej WooFunnels
Wtyczka FunnelKit może pomóc Ci w optymalizacji procesu sprzedaży. Nie tylko zwiększy konwersje, ale także wartości zakupów. Stworzysz stronę lądowania, stronę zamówienia, upsell’e, downsell’e 1, stronę podziękowaniem…
Tego typu ścieżki możesz zaprojektować indywidualnie dla każdego kluczowego produktu w Twoim sklepie. To potężne narzędzie jeśli umiejętnie je wykorzystasz.
FunnelKit funkcjonalności, które lubię
Przede wszystkim muszę wspomnieć, że jak wszystkie dobre wtyczki, albo większość z nich, FunnelKit ma dwie wersje. Pierwsza to wtyczka dostępna bezpłatnie w repozytorium WordPress, którą możesz w każdej chwili zainstalować bez żadnych kosztów.
Wtyczka jest bardzo dobrze oceniana przez użytkowników, co nie jest zbyt częstym zjawiskiem.
FunnelKit w wersji PRO, to w praktyce kilka rozszerzeń:
AeroCheckout
AeroCheckout jest wtyczką zmieniającą stronę zamówienia (stronę kasy). Wtyczka zastępuje domyślny wygląd i sposób jej działania dobrze zoptymalizowanymi pod kątem konwersji szablonami.
Zawiera intuicyjny kreator, który korzysta ze standardowej sekcji “Dostosuj” WordPressa i nie wymaga żadnych dodatkowych narzędzi. Jeśli używasz kreatora stron takiego jak Elementor lub Divi, Aero daje Ci dostęp do biblioteki szablonów, które możesz dostosować bezpośrednio w swoim ulubionym kreatorze!
Order bumps
Czy chcesz dodać skuteczny upsell bezpośrednio do swojej strony zamówienia i zwiększyć średnią wartość składanych w sklepie zamówień? Jeśli tak, to Order Bump zrobi to dla Ciebie.
Dodatki do głównego produktu serwowane za pomocą Order Bumps zazwyczaj nie są drogie i dlatego łatwo jest powiedzieć “tak” zostawiając w Twoim sklepie więcej pieniędzy. Nierzadko zdarza się, że średnia wartość składanego zamówienia dzięki tej opcji wzrasta nawet o 50%.
Upstroke
Upstroke pozwala łatwo dodać do lejka sprzedaży upselle i to zaledwie jednym kliknięciem.
Wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy, szczególnie w przestrzeni stron członkowskich, że można zmaksymalizować wartość zamówienia poprzez oferowanie swoim klientom większej ilości ofert, zresztą napisałem o tym już wcześniej. Niektórzy wręcz uważają, że upsell to strata czasu i pieniędzy bo będzie zniechęcać Klientów. Jeśli lejek zaprojektujesz nieumiejętnie, to owszem, ale jeśli zrobisz to dobrze, nie ma wówczas takiej opcji żeby kogoś zniechęcić.
Kiedy Twój klient kupi już podstawowy produkt, możesz przedstawić mu atrakcyjną ofertę, tzw. upsell 1-click.
Co istotne, dzięki Upstroke Twoi klienci nie będą musieli ponownie wpisywać swoich danych płatniczych! Jeśli skorzystają z oferty, metoda płatności, którą zapłacili za podstawowy produkt zostanie automatycznie obciążona.
Jeśli odrzucą ofertę, nic się nie stanie – po prostu przejdą do następnego kroku w lejku sprzedażowym lub zobaczą stronę z podziękowaniem.
Możesz łączyć ze sobą całą serię upsell i downsell, aby upewnić się, że Twoi klienci kupią od Ciebie jak najwięcej produktów. Oczywiście pamiętaj, żeby z tym nie przesadzić.
Bez względu na to, jaka jest Twoja nisza i co sprzedajesz, możesz dzięki upsellom wyraźnie zwiększyć przychody swojego sklepu. Na takie zwiększenie nie ma lepszego momentu niż ten, gdy klient ma już w dłoni kartę płatniczą 🙂
Autonami
Jakby tych wszystkich niesamowitych funkcji, o których przeczytałeś było mało, twórcy FunnelKit dają Ci również dostęp do wewnętrznego silnika automatyzacji i reguł, a także CRM – Autonami.
Komponent CRM w Autonami jest czymś w rodzaju mini systemu do automatyzacji marketingu email i sms, bezpośrednio w WordPressie. Pozwoli Ci na wykonanie najważniejszych czynności, np:
- Dodawanie tagów do profili kontaktów
- Definiowanie i używanie własnych pól
- Wyzwalacze automatyzacji
- Wysyłanie kampanii email
- Segmentacja kontaktów
Dodatkowo, Autonami działa jak swego rodzaju “wewnętrzny Zapier”, który pozwala Ci ustawiać wyzwalacze i wynikające z nich akcje w oparciu o zachowanie użytkownika.
Na przykład, jeśli ktoś anuluje subskrypcję, możesz otrzymać powiadomienie e-mail z informacją, abyś osobiście skontaktował się z taką osobą i spróbował uratować sprzedaż (lub przynajmniej dowiedzieć się, dlaczego zrezygnowała).
Możesz też zautomatyzować całe sekwencje zachowań. Możesz skonfigurować w Autonami automatyczny follow up z Twoimi potencjalnymi i obecnymi klientami na podstawie ich zachowania w koszyku. Chcesz wysłać automatyczny kupon zniżkowy do osoby, która porzuciła koszyk? Nie ma sprawy 🙂
A to tylko wierzchołek góry lodowej, opisanie wszystkich niesamowitych rzeczy, które możesz zrobić z tym narzędziem zajęłoby sporo czasu, dlatego o Autonami zapewne przygotuję osobny wpis.
Podsumowanie
FunnelKit to zestaw narzędzi, których zadaniem jest zwiększenie konwersji na Twoim sklepie internetowym bez względu na to czy sprzedajesz kursy jak na PoznajWP, usługi i czy produkty fizyczne, które po zamówieniu pakujesz i wysyłasz.
Na całość w praktyce składa się kilka wtyczek, które możesz kupić lub zainstalować bezpłatnie z repozytorium WordPressa, np. FunnelKit, Autonami czy AeroCheckout.
Wersja płatna to 100% możliwości, a te w zależności od Twoich pomysłów mogą jeszcze bardziej podnieść średnią wartość zamówienia w sklepie.