Chcesz otworzyć swój sklep internetowy i zastanawiasz się, jaką platformę wybrać, aby nie żałować i nie ograniczać się już na starcie? Prawdopodobnie nie jest to więc pierwszy poradnik, który trafił w Twoje ręce. Nic dziwnego – na rynku jest tyle rodzajów gotowego oprogramowania, że trudno podjąć szybką decyzję. Grunt, żeby zapoznać się ze wszystkimi możliwościami, a decyzję podjąć na podstawie nie jednej, a przynajmniej kilku przesłanek.

Dziś do puli platform e-commerce dokładam kolejną, którą warto wziąć pod uwagę. Selesto, bo właśnie o tym systemie mowa, to wciąż stosunkowo młode rozwiązanie, ale także w tym tkwi jego siła. Platformy, które walczą o popularność, mogą zaproponować swoim użytkownikom wiele korzyści, których nie znajdzie się nigdzie indziej. Nie warto więc pomijać ich w poszukiwaniach – może się okazać, że to prawdziwy strzał w dziesiątkę.

Selesto – co to takiego?

Stwierdzenie, że Selesto jest nowością na rynku, jest nieco na wyrost, bo prace nad nim ruszyły już w 2016 r., a w 2017 gotowy system został oddany do użytku. Większą popularność zdobyło jednak dopiero niedawno. Platformę udoskonalono, poddano wielu testom, wprowadzono sporo przydatnych funkcji i przystosowano jej silnik do wymogów wyszukiwarek internetowych. Efekt? Selesto już teraz określa się jako jedno z najszybciej rozwijających się rozwiązań dla e-commerce.

Selesto zbudowane jest w modelu SaaS (Software as a Service). Taki system daje Ci pakiet gotowych narzędzi, które możesz wykorzystać do stworzenia sklepu i obsługi zamówień, ale też innych rzeczy – np. promocji na portalach społecznościowych czy prowadzenia bloga.

Jeśli masz zbyt mały budżet na budowę sklepu od zera, nie chcesz długo czekać na rozpoczęcie sprzedaży (przy wyborze odpowiedniej platformy nie musisz nawet fizycznie posiadać towaru!) i przeraża Cię wizja utrzymania supportu technicznego, który na bieżąco pomagałby Ci rozwiązywać problemy – sklep w modelu SaaS może być właśnie dla Ciebie. 

Mając do dyspozycji takie rozwiązanie, możesz bez bardzo wysokich nakładów sprawdzić, czy Twoja przygoda z e-commerce skończy się powodzeniem, czy nie. Polecane jest to zwłaszcza w bardzo konkurencyjnych lub specyficznych branżach. Brak większego ryzyka finansowego zdecydowanie sprzyja podjęciu decyzji i przekonaniu się o jej słuszności na własnej skórze.

Największym problemem przy wyborze takiej platformy jest bardzo zróżnicowany zakres funkcjonalności i – rzecz jasna – kosztów, jakie w związku z tym poniesiesz. To jednak niejedyna różnica pomiędzy poszczególnymi platformami. Trzeba wziąć też pod uwagę łatwość założenia i prowadzenia sklepu online, kwestie związane z UX i wsparcie, jakiego udzieli Ci administrator. Jak pod tym względem wygląda Selesto?

Sklep w kilka minut. Rzeczywistość czy obietnica bez pokrycia?

Czas potrzebny na założenie sklepu może nie być najważniejszym kryterium wyboru platformy, ale zdecydowanie jest ważną przesłanką. Potraktuj to jako przedsmak tego, co czeka Cię już po rejestracji – im jest łatwiej, tym bardziej prawdopodobne jest, że ze zbudowaniem sklepu i dodaniem produktów też pójdzie Ci gładko.

Aby założyć sklep Selesto, potrzebujesz podać tylko imię i nazwisko, numer telefonu i adres mailowy. Obejdzie się bez długich formularzy i deklaracji co do wyboru pakietu abonamentowego jeszcze przed tym, zanim zobaczysz, co konkretna platforma ma Ci do zaproponowania. Po wysłaniu formularza wystarczy zalogować się za pomocą kodu, który otrzymasz w wiadomości e-mail i w SMS-ie. To pierwszy krok w stronę działającego sklepu. Co z resztą?

Selesto deklaruje, że platforma dostosowana jest do różnych użytkowników – zarówno małych, jak i średnich oraz dużych sklepów. Prosty, przejrzysty i zaprojektowany zgodnie z zasadami, które znane są już z mnóstwa innych systemów interfejs był więc koniecznością, aby początkujący użytkownicy mogli szybko nauczyć się sposobu zarządzania sklepem, a więksi gracze – zapanować nad bardzo dużą bazą produktów i klientów.

Aby maksymalnie ułatwić Ci pracę, Selesto oferuje:

  • samouczek, który przeprowadzi Cię przez wszystkie funkcje sklepu;
  • łatwe tworzenie kart produktowych, dodawanie ich wariantów i uszeregowanie ich w kategoriach;
  • kreatora strony głównej z funkcją „dodawania różnych sekcji” – możesz ją edytować, dodawać grafiki czy nowe podstrony wedle swojego uznania;
  • szybki dostęp do kategorii takich jak asortyment, stan magazynowy, status realizacji zamówień, profile pracowników i klientów, a także szereg narzędzi dodatkowych, w tym gotowych modułów, które pozwolą Ci szybko połączyć się z systemami zewnętrznymi.

W Selesto liczba produktów nie jest ograniczona – sprzedajesz, ile chcesz. Nad tak dużą ilością artykułów możesz jednak łatwo zapanować dzięki funkcjom takim jak masowe przypisywanie polecanych lub powiązanych produktów, tworzenie grup produktowych czy dodawanie produktów do wielu kategorii.

Jakie możliwości sprzedażowe zapewni Ci Selesto?

Dobrze postawić na sklep, po którym będziesz się sprawnie poruszać i łatwo obsługiwać zamówienia. Nie przyniesie Ci to jednak żadnych korzyści, jeśli konsumenci nie będą chcieli robić w nim zakupów.

Klientów nie zdobywa się tylko ceną, ale szeregiem innych korzyści, które możesz im zapewnić. Pod tym względem Selesto jest jedną z najlepiej ocenianych platform e-commerce. Już na starcie (jak i przez cały czas trwania abonamentu) dostajesz dostęp do wszystkich funkcji bez ograniczeń.

Jakie to funkcje? Selesto nie pominęło wszystkich najważniejszych, które znajdziesz też na innych platformach, a do tego dodało wiele pomniejszych. Bez żadnych dodatków jesteś w stanie prowadzić sklep, bo Selesto daje Ci także mnóstwo narzędzi, które umożliwią Ci działanie „na zewnątrz” i promowanie swoich produktów.

Najbardziej przydatne to:

  • integracja z wieloma systemami płatniczymi (Selesto to system wielowalutowy, co przyda Ci się, jeśli chcesz sprzedawać za granicą);
  • połączenie z porównywarkami opinii i cen – np. Ceneo;
  • połączenie z Facebookiem i Instagramem;
  • integrację z kilkoma firmami kurierskimi (wszystkie przesyłki możesz zlecać i śledzić z poziomu swojego panelu);
  • narzędzia do tworzenia kampanii reklamowych na Facebooku i Google Ads (a do tego także Google Analytics, za pomocą którego możesz analizować skuteczność swoich działań);
  • możliwość śledzenia zachowań klientów na stronie;
  • integracje z hurtowniami (to świetny sposób na błyskawiczne wprowadzenie nawet kilku tysięcy produktów do sklepu naraz);
  • moduły do sprzedaży w trybie multistore (czyli kilka sklepów zarządzanych z jednego miejsca), dropshippingu, sprzedaży na Allegro;
  • programy księgowe i do fakturowania;
  • narzędzia do mailingu czy prowadzenia programów lojalnościowych.

Co najlepsze, funkcje te działają na zasadzie gotowych modułów. Są zintegrowane z Twoim sklepem i możesz je włączyć w każdej chwili praktycznie bez specjalistycznej wiedzy czy pomocy z zewnątrz. Jeśli jednak jej potrzebujesz, to jest ona dostępna. Zostanie Ci nawet przydzielony indywidualny opiekun konta.

W ramach usług Selesto oferuje też możliwość stworzenia spersonalizowanych funkcji. Jeśli zajdzie taka potrzeba, możesz w pełni przystosować sklep do swoich wymagań czy specyfiki branży.

Sklep internetowy? Przede wszystkim dla klientów!

Znasz tę frustrację, gdy sklep wolno działa, grafiki ładują się do połowy (a czasami wcale) i nie możesz wygodnie zrobić zakupów? Jeśli w takiej sytuacji wybierasz innego sprzedawcę, nie łudź się, że Twoi przyszli klienci wykażą więcej cierpliwości. Przekonasz ich do siebie tylko, gdy zapewnisz im doskonałe User Experience – ogół wrażeń, jakich doświadcza użytkownik korzystający z Twojego sklepu.

Szybkość działania witryny jest dla Selesto najważniejsza ze wszystkich elementów sklepu. System oparto na kilku technologiach, dzięki którym działanie platformy jest naprawdę sprawne:

  • Single Page Application – odpowiada ona za dynamiczne ładowanie się strony. Technologia ta zmniejsza zasobożerność witryny dzięki temu, że sklep internetowy nie przeładowuje się w trakcie użytkowania. W ten sposób podczas przeglądania sklepu klient nie musi czekać na załadowanie się każdej nowej podstrony, a Ty nie wzbudzisz jego niechęci, zanim jeszcze zdąży zapoznać się z Twoją ofertą.
  • Lazy loading – jest to prezentacja kluczowych dla użytkownika treści w konkretnym momencie. Dzięki niej umożliwia się sprawne poruszanie po stronie klientowi, który ma słabsze łącze internetowe.
  • Grafiki w formacie WebP – są nawet o kilkadziesiąt procent lżejsze od najpopularniejszych formatów i nie spowalniają strony.
  • Progressive Web App – to sklep w formie aplikacji mobilnej, który funkcjonuje jak strona internetowa. Nie tylko jest tak samo szybki, ale też zachowuje pełną funkcjonalność. I jest to zdecydowanie tańsze rozwiązanie od opracowywania własnej aplikacji mobilnej.

Sklep oparty na Selesto jest tak samo łatwy w nawigacji, jeśli chodzi o urządzenia mobilne. Zaprojektowany w technologii Responsive Web Design – samoczynnego dostosowywania się układu i wyglądu strony do urządzenia, z którego się korzysta – działa poprawnie na komputerach stacjonarnych, laptopach, tabletach czy smartfonach. W ten sposób żadna grupa Twoich klientów nie będzie czuła się pokrzywdzona, a Ty nie stracisz potencjalnych zysków.

Ile kosztuje sklep na Selesto?

Jak już wspominałem, funkcje Selesto dostępne są bez ograniczeń. Dosłownie – już w najniższym abonamencie możesz wykorzystać wszystkie opcje w swoim sklepie bez dodatkowych opłat i wykupowania wyższych pakietów, bo te po prostu w Selesto nie istnieją. Nie ma tutaj dzielenia klientów na lepszych czy gorszych. Wszyscy, którzy zakładają sklep w Selesto, są traktowani tak samo i dostają taki sam zestaw narzędzi. A później?

Później abonament może wzrosnąć, ale tylko wtedy, gdy Twój sklep będzie generował większe obroty. Jeśli utrzymasz zarobki na stałym poziomie, wysokość abonamentu się nie zmieni.

Dwie najważniejsze sprawy, które wymagają podkreślenia, jeśli chodzi o Selesto:

  • Cennik jest trójstopniowy i nie rośnie w nieskończoność – jeśli przekroczysz pewien pułap wartości sprzedaży, abonament zatrzyma się na ostatnim stopniu i nie wzrośnie, nawet jeśli przekroczysz limit wielokrotnie. Możesz znacznie zwiększać obroty właściwie bez kosztów.
  • Stopniowanie abonamentu ze względu na obroty działa w dwie strony – gdy przytrafi Ci się gorszy miesiąc i zarobisz mniej, opłaty za prowadzenie sklepu spadną na niższy poziom. Nie musisz więc martwić się, że nie będziesz mógł zapłacić abonamentu i utracisz dostęp do strony.

Ile dokładnie kosztuje Selesto? Aktualnie cennik zaczyna się od 99 zł netto, a zatrzymuje na 289 zł netto miesięcznie. Znajdziesz inne platformy w niższej cenie, ale w takiej sytuacji prawdopodobnie spotkasz się z ograniczoną funkcjonalnością. Różnice cenowe nie są też tak duże, warto więc zastanowić się nad wyborem tylko nieco droższego, ale bardziej elastycznego rozwiązania.

Dostęp do tak dużej funkcjonalności to naprawdę wygodne rozwiązanie. Nawet jeśli jakaś funkcja nie jest Ci w tej chwili potrzebna, to zawsze możesz z niej skorzystać później. Nie musisz się martwić, że w przypadku, gdy będziesz chciał rozbudować sklep, konieczna będzie dopłata lub nawet zmiana platformy, albo będzie to czasochłonne i trudne.

Czy Selesto się opłaca?

Biorąc pod uwagę stosunek funkcjonalności do kosztów – tak. Nie tylko dlatego, że jego użytkowanie nie sprawia problemów, a wszystkim możesz zarządzać z jednego miejsca bez dodatkowych narzędzi. 

Największą zaletą Selesto są pola rozwoju, jakie Ci daje. To też możliwość szybkiego wystartowania ze sklepem nieodbiegającym jakością od konkurencji, która zadomowiła się już w Twojej branży i ma nad Tobą przewagę, jeśli chodzi o zaufanie do marki. Wdrożenie w e-commerce jest więc łatwiejsze, a czas pościgu za konkurentami się skraca.

Jeśli więc zależy Ci na szybkim, responsywnym i łatwym w obsłudze sklepie, a do tego nie chcesz być zaskakiwany ukrytymi kosztami, Selesto jest dobrym wyborem. Jak każda platforma w modelu SaaS ma też pewne ograniczenia, dlatego wcześniej dobrze przemyśl swoją decyzję i zastanów się, czy taki sposób funkcjonowania sklepu pozwoli Ci zrealizować wszystkie swoje założenia. 

Najlepiej samemu to wypróbować – pokombinować trochę z ustawieniami, sprawdzić wszystkie funkcje i zobaczyć, czy dobrze czujesz się z takim systemem. W Selesto możesz skorzystać opcji próbnej przez 14 dni za darmo i zobaczyć, czy rzeczywiście warto zbudować sklep właśnie tam. Nie dowiesz się, jeśli nie dasz szansy tej platformie.

Udostępnij

Zobacz również

Publikacje prosto na Twój email!

Zapisz się i obserwuj co dzieje się na Wooj, Uczymyjak i PoznajWP

W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Twój adres jest bezpieczny.

Polecane Oferty LifeTime!

WooLentor Lifetime Deal

WooLentor

Builder dla WooCommerce. Zaprojektujesz strony koszyka, zamówienia, konta klienta, produktów itd… Do tego ogrom innych funkcji, pozwalających zwiększyć konwersję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *