Pozycjonowanie strony staje się niemal obowiązkiem każdego przedsiębiorcy, który pragnie pozyskiwać nowych klientów na swoje usługi. Z roku na rok coraz więcej firm decyduje się na skorzystanie z usług firm SEO, których głównym celem jestem zwiększenie widoczności oraz ruchu na stronie.

Pozycjonowanie – czy warto to robić?

Pytanie czy warto pozycjonować

Wysokie pozycje fraz kluczowych w wynikach wyszukiwania oznaczają tylko jedno – spory ruch na stronie, który może przekładać się na zwiększone zainteresowanie oferowanymi usługami.

Aby to osiągnąć, przedsiębiorca musi zainteresować się taką możliwością i poszukać specjalistów SEO, którzy zajmą się wyceną, optymalizacją oraz linkowaniem takiej strony. Długofalowym efektem takich działań jest zwiększenie widoczności w Google oraz przyciągnięcie na stronę większej ilości użytkowników, która przekłada się na więcej zamówień i tym samym zyski z prowadzonej działalności.

Proces pozycjonowania zazwyczaj nie przynosi natychmiastowych wyników. Jednak odpowiednia optymalizacja oraz linkowanie przynosi długofalowe efekty, które mogą generować wartościowy ruch z wyników organicznych przez bardzo długi czas. Bez konieczności ciągłego opłacania np. Google Ads, które mimo wszystko warto również wykorzystywać.

Czas potrzebny na uzyskanie wymiernych efektów jest uzależniony od konkurencyjności fraz, które chcemy pozycjonować. To pomaga określić nam specjalista SEO, który zazwyczaj wycenia pozycjonowanie serwisu w kilku opcjach budżetowych.

Tanie pozycjonowanie – dlaczego to kit?

Niedrogie pozycjonowanie może dotyczyć wyłącznie fraz o bardzo niskiej konkurencyjności. Przykładowo, znacznie łatwiej wypozycjonować frazę „masaż gowidlino” niż „masaż warszawa”. Wynika to z ilości i jakości konkurencji w danej miejscowości, która w większości wykorzystuje już usługi SEO.

Wysokiej jakości pozycjonowanie obejmuje wiele czynników, które wiążą się z nieuniknionymi kosztami ponoszonymi przez agencję. Abonamenty SEO za 200-300 złotych najczęściej okazują się nieskuteczne i wiążą się z podpisaniem umowy na wiele miesięcy, która w dodatku jest niekorzystna dla klienta. Zdecydowanie należy unikać tego typu ofert, gdyż zazwyczaj kończy się to wyłącznie stratą pieniędzy i czasu.

Poniżej prezentujemy kilka czynników, które wpływają na finalną wysokość abonamentu.

  • Pozyskanie wysokiej jakości linków wiąże się z nieuchronnymi kosztami,
  • Copywriter musi stworzyć treści na stronę, które są niezbędne do optymalizacji serwisu,
  • Koszt użytkowania narzędzi analitycznych potrzebnych do pozycjonowania serwisów są dosyć kosztowne,
  • Praca specjalisty SEO i jego wiedza jest nieoceniona i nie może być darmowa.

Wycena realnych kosztów kampanii SEO, to przede wszystkim analiza konkurencji, której może dokonać specjalista SEO. Jednak trzeba być świadomym, że w konkurencyjnych branżach, zwłaszcza w dużych miejscowościach trzeba zainwestować znacznie więcej środków aby uzyskać zadowalającą widoczność w wynikach wyszukiwania. W takim przypadku wyższy budżet pozwala na szersze spektrum działań SEO.

Źródło: https://samoseo.pl/

Udostępnij

Zobacz również

Publikacje prosto na Twój email!

Zapisz się i obserwuj co dzieje się na Wooj, Uczymyjak i PoznajWP

W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Twój adres jest bezpieczny.

Polecane Oferty LifeTime!

WooLentor Lifetime Deal

WooLentor

Builder dla WooCommerce. Zaprojektujesz strony koszyka, zamówienia, konta klienta, produktów itd… Do tego ogrom innych funkcji, pozwalających zwiększyć konwersję.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *