Niewielu przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego, jakich profitów może się spodziewać, decydując się na usługi pozycjonowania strony internetowej. Poza oczywistą korzyścią, czyli zwiększeniem pozycji w rankingu wyników wyszukiwania, marka może osiągnąć inne cele związane, np. z budowaniem wartościowej relacji ze swoimi klientami. Większa popularność witryny idzie w parze ze wzrostem rozpoznawalności. Stąd już krótka droga do zyskania wiarygodności i wzbudzenia zaufania wśród internautów. Zatem, czy Twoja strona www potrzebuje SEO? Jeśli zależy Ci na uzyskaniu przedstawionych efektów, to odpowiedź na to pytanie powinna być twierdząca.

Działania SEO

Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych – od czego zacząć?

Twoim pierwszym krokiem powinno być zlecenie wykonania profesjonalnego audytu strony. Jest to moment, kiedy specjalista ds. pozycjonowania / SEO zapoznaje się z historią strony, jej budową i możliwościami rozwoju. Co więcej, przeszukuje Internet, aby jak najlepiej zrozumieć specyfikę branży, którą reprezentujesz oraz poznać „przeciwnika”, czyli konkurencję. Na podstawie zebranych danych wyznaczana jest strategia SEO i podejmowane są decyzje, dotyczące kolejnych działań. Dalsze rozmowy powinny być skupione na poznaniu Twoich oczekiwań, zestawieniu ich z realnymi możliwościami, ustaleniu harmonogramu działań oraz budżetu. Kiedy te kwestie zostaną pomyślnie załatwione, można przejść do realizacji konkretnych założeń, m.in. budowania silnej marki w Internecie za pomocą pozycjonowania.

Optymalizacja i pozycjonowanie strony www

Pozyskanie wartościowego ruchu na stronie jest możliwe dzięki skutecznie przeprowadzonym procesom z zakresu optymalizacji oraz pozycjonowania. Strategia SEO, wyznaczona w ramach wstępnego audytu, pomaga ukierunkować podejmowane działania i konsekwentnie realizować zaplanowane cele, przechodząc płynnie do kolejnych etapów. W profesjonalnej agencji SEO/SEM nie ma bowiem miejsca na przypadkowość, zwłaszcza, że efekty rzadko kiedy przychodzą z dnia na dzień. Pozycjonowanie jest czasochłonnym procesem, ale umiejętnie przeprowadzone, pozwala na stałe utrzymanie wypracowanych pozycji. W tej sytuacji każdy nieprzemyślany ruch może opóźnić uzyskanie satysfakcjonujących wyników. Optymalizacja techniczna strony obejmuje zakres działań, które mają na celu zwiększenie jej dostępności i widoczności dla robotów sieciowych. To właśnie dzięki nim strona staje się widoczna również dla użytkowników Internetu. Roboty sieciowe zapoznają się z treścią strony i przekazują te dane do bazy wyników wyszukiwania. Proces ten nazywany jest indeksowaniem. Do obowiązków specjalisty ds. optymalizacji należy taka przebudowa kodu i struktury strony, żeby maksymalnie ułatwić robotom ich pracę oraz sprawić, aby jak najczęściej na nią wracały w celu pobrania nowych treści. Natomiast zakres obowiązków pozycjonera obejmuje, m.in. tworzenie sieci linków, czyli rozmieszczenie odnośników w konkretnych miejscach w sieci, a także dbałość o dobór słów kluczowych związanych z reprezentowaną branżą.

Jak zwiększyć wartościowy ruch organiczny?

Pozycjonowanie i optymalizacja strony internetowej przynosi mierzalne efekty. Istnieje kilka narzędzi umożliwiających obserwację zmian zachodzących na stronie, np. Google Analytics, Senuto czy Google Search Console. Wypracowanie pozycji widocznej na pierwszej stronie wyników wyszukiwania można uznać za duży sukces. Wysokie miejsca w rankingu wpłyną pozytywnie na odbiór Twojej strony przez internautów i ułatwią budowanie wizerunku wiarygodnej marki. Zapoznając się z potrzebami swoich klientów i znając ich intencje, łatwiej będzie dostosować stronę, oferowane produkty i usługi do ich oczekiwań. Skuteczne pozycjonowanie powoduje, że strona niejako „przyciąga” konkretnych użytkowników. Dzieje się tak dzięki odpowiednio dobranym słowom kluczowym (w przypadku dużej konkurencji wykorzystuje się bardziej szczegółowe tzw. frazy long-tail) oraz właściwie rozbudowanej sieci linków (odnośniki prowadzące do pozycjonowanej strony zamieszczane są na forach tematycznych, a wpisy blogowe czy artykuły sponsorowane w miejscach bezpośrednio związanych z branżą, w której działasz i proponujesz usługi). Skrupulatnie przeprowadzony audyt, szczegółowa optymalizacja techniczna oraz skuteczne pozycjonowanie – są to trzy kroki, które powodują, że wartości, jakimi chcesz się podzielić z internautami, Twoje produkty, treści i usługi trafią na konkretną grupę odbiorców. Nie na przypadkowych użytkowników, którzy po zapoznaniu się z ofertą opuszczą stronę, ale na Twoich potencjalnych klientów. I właśnie, aby osiągnąć ten cel, Twoja strona www potrzebuje SEO.

Udostępnij

Zobacz również

Search Console Insights

Google Search Console Insights

„Kompletnie nie wiem jak czytać dane z Google Analytics”. Jak często to słyszę 🙂 Rzeczywiście GA, to kombajn analityczny, z którym trzeba się oswoić, co

Rank Math PRO

Rank Math PRO – Numer 1?

Wtyczka Rank Math bardzo szybko stała się jednym z najlepszych i jednocześnie najpopularniejszych rozszerzeń do optymalizacji SEO stron działających na bazie WordPressa. Dostępna w wersji

Bezpłatne informacje o nowościach JZS

Zapraszam Cię do grona Subskrybentów! Tysiące Czytelników już subskrybuje wiadomości z JZS.

W każdej chwili możesz zrezygnować z subskrypcji. Twój adres jest tu bezpieczny.

Polecane Oferty LifeTime!

Pabbly Connect LifeTime
Pabbly Connect

Narzędzie do automatyzacji procesów biznesu online i integracji strony z...

Consolto

Aplikacja do spotkań online i obsługi Klienta. Ogrom możliwości i...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *